Kan ikke logge på Asus Router

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af vinther2 »

Har en Asus AC68U router som jeg koblede til i sommeren sidste år, i forbindelse med at vi overgik til fibernet fra Fibia.

Den har kørt fint uden problemer. Vi har nok 10 forskellige ting kørende til Routeren, bl.a. 4 IP kameraer. Men så drillede det ene kamera her for ca. 14 dage siden.

Jeg bruger en APP på min mobil for at se kameraerne, men det ene var nede. Det kamera som var nede, er faktisk det nyeste (Foscam), og da jeg sidste år satte det til, kunne jeg ikke tilgå det via PC, men ingen problemer over mobil. Så jeg tænkte, at jeg lige ville kikke på indstillingerne i Routeren.

Men nu kan jeg ikke logge på min Router, navn og adgangskode har jeg skrevet ned og brugt, så det er ikke det som er problemet, - jo det er det faktisk, for den siger ukendt brugernavn og adgangskode.

Har søgt på nettet, netop om dette problem på en Asus Router, og alt hvad jeg kan komme frem til, er at nulstille Routeren! Kan det være rigtigt, og hvorfor kan jeg ikke logge på?

pendec

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af pendec »

Nu har jeg samme, og aldrig haft de problemer. Så nej, du skal ikke begynde at nulstille noget.

Problemet må ligge i ændret ip som du ikke er opmærksom på, eller noget simpelt "uppercase" kode skreven.
En anden simpel årsag kan også være den simpelthen har kørt for længe "oppetid", og du skal lige gå hen og slukke/tænde og det er alt.

App er nok det sidste du skal bruge som pege pind, den skal du først se på, når du ved router adgang virker i en browser, og du ser indgangssiden med brugernavn/kode.

Så ser du heller ikke denne, så check ip i din browser, og er du sikker på denne er din gateway på dit lokale netværk. Er det en DNS adr? Som myrouter.asus.com , så skal du forsøge at prøve at se på din ip indstillinger, og finde gateway på dine pc.
skriv så dette istedet for det DNS navn som din pc forsøger. Der kan være fejl i cache på router, som igen burde løses når du slukker/tænder.
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af vinther2 »

Ok, Pendec. Forsøger i første omgang at slukke og tænde Router.
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af vinther2 »

Har slukket og ventet 15 sekunder og tændt igen, ingen effekt!
pendec

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af pendec »

vinther2 skrev: 27 feb 2020 18:24 Har slukket og ventet 15 sekunder og tændt igen, ingen effekt!
Og du har login websiden fremme på PC?
555555.JPG

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af vinther2 »

Så ser du heller ikke denne, så check ip i din browser, og er du sikker på denne er din gateway på dit lokale netværk. Er det en DNS adr? Som myrouter.asus.com , så skal du forsøge at prøve at se på din ip indstillinger, og finde gateway på dine pc.
skriv så dette istedet for det DNS navn som din pc forsøger.

Ovenstående er for teknisk for mig :roll:
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af vinther2 »

Ja, har login siden.
pendec

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af pendec »

vinther2 skrev: 27 feb 2020 18:37 Så ser du heller ikke denne, så check ip i din browser, og er du sikker på denne er din gateway på dit lokale netværk. Er det en DNS adr? Som myrouter.asus.com , så skal du forsøge at prøve at se på din ip indstillinger, og finde gateway på dine pc.
skriv så dette istedet for det DNS navn som din pc forsøger.

Ovenstående er for teknisk for mig :roll:
På en PC:

1. tryk WINDOWSTASTEN (flag tasten + R) , så kommer en kommando prompt frem. Skriv "CMD" i dette vindue og tryk enter/retur.
2. i CMD vindue som åbnes (stort sort vindue), heri skriver du "ipconfig" og trykker enter.
3. find linjen:

>ipconfig
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.8
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.201

Den ip skriver du i din browser (internet/chrome eller firefox) URL bar: altså http://192.168.1.201
og tryk enter, så skulle du se router siden.
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af vinther2 »

Ja, jeg kom til login siden, men den har jeg hele tiden kunnet finde. Her indtastede jeg login name og password, men den skriver invalid. Og jeg bruger det rigtige login og password, som jeg hele tiden har gjort.
Er lige ved at tro, at routeren glemmer adgangen, hvis det er længe siden man har logget sig på.
pendec

Re: Kan ikke logge på Asus Router

Indlæg af pendec »

Nej, den glemmer det ikke. selvom man ikke bruger det.
Chancen er det bare er dig som har glemt det :)

Det er "admin" som bruger, du forsøger med?

Besvar