Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Google maps

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz » 01 jan 2020 18:02

pendec skrev:
01 jan 2020 17:56
Når jeg logger ud af google konto i Chrome, på øverste højre ikon hvor "log out" er en option, så virker det fint, google aner ikke hvor jeg er.
Logger jeg ind i chrome igen og synkroniserer indstillinger, så ved maps.google.com præcis hvor min sidste lokation var igen i Brøndby.

Så her virker det fint, uden et login får jeg Danmark, som også vælges i indstillinger for maps privatsikkerhed, der kan du vælge område uden bruger login.
Nu ved jeg ikke om dette har noget at sige men efter at Administrator-afdelingen overgik til Finland mistede vi muligheden for at gå på Google-konto i Crome.

Øverste cirkel på vedhæftet.
Når jeg åbner Maps har jeg min Google konto (Grinende smiley)
Screenshot 2020-01-01 17.57.55.png
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec » 01 jan 2020 18:10

Enig, det er næsten det samme, bare browser som ikke er synkroniseret men kun lokalt for den pc du er på.

Logger du ud af maps på det smiley ikon, så vil din lokation ikke findes.

Når jeg logger ud her, så viser den Danmark på maps.google.com

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz » 01 jan 2020 18:19

pendec skrev:
01 jan 2020 18:10


Når jeg logger ud her, så viser den Danmark på maps.google.com
Fuck - Det slog mig lige da du skrev selve adressen. Slettede genvej - Skrev adressen og lavede ny genvej. Nu starter Maps over min hjemadresse. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec » 01 jan 2020 18:24

Ok, den er selvfølgelig også en begrænsning hvis URL linker direkte :) Nå, godt du fandt problemet.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz » 01 jan 2020 18:29

pendec skrev:
01 jan 2020 18:24
Ok, den er selvfølgelig også en begrænsning hvis URL linker direkte :) Nå, godt du fandt problemet.
Jeg ved ikke om genvejen linker direkte til sidste gang jeg har brugt placeringsfunktion. Genvejen har lagt der i lang tid men om den ændre sig kan jeg ikke huske noget om. Fakta er nu at det virker :great: Dog uden placeringsfunktion. icon_frown.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz » 06 jan 2020 20:18

pendec skrev:
01 jan 2020 18:24
Ok, den er selvfølgelig også en begrænsning hvis URL linker direkte :) Nå, godt du fandt problemet.
Pendec - Bare lige en lille krølle på.
Jeg slettede jo genvej og oprettede ny hvorefter den lagde sig over hjemadresse når maps åbnede. Gik mere eller mindre ud fra at det var fordi jeg har tastet "Hjem-adressen" ind i Maps men nu er jeg startet på arbejde igen og nu starter den over Langeskov.
Så selv om placerings-funktion er slået fra af Admin må google stadigvæk vide hvor pc nogenlunde befinder sig - Dog uden den "her er jeg-blå prik" på kortet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Google maps

Indlæg af pendec » 06 jan 2020 21:19

Lintz skrev:
06 jan 2020 20:18
Pendec - Bare lige en lille krølle på.
Jeg slettede jo genvej og oprettede ny hvorefter den lagde sig over hjemadresse når maps åbnede. Gik mere eller mindre ud fra at det var fordi jeg har tastet "Hjem-adressen" ind i Maps men nu er jeg startet på arbejde igen og nu starter den over Langeskov.
Så selv om placerings-funktion er slået fra af Admin må google stadigvæk vide hvor pc nogenlunde befinder sig - Dog uden den "her er jeg-blå prik" på kortet.
Du har vel en Android konto associeret , som er på en mobil telefon? Den deler så maps lokation med dig som person, og alle dine enheder, da du jo kun kan være et sted, og den som bevæger sig er vel det rigtige sted :) (vil jeg tro).

Så mon ikke din mobil informerer den konto som læses på maps.google.com om din aktuelle lokation som indlæses uden brug af lokal pc/wifi info.
De bruger jo GPS,WIFI,MOBIL master som 3 mulige måder at genkende og pinpointe din lokation på. GPS bedst, WIFI cirka og MOBIL lidt bedre mellem 3 master eller mere.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Google maps

Indlæg af Lintz » 06 jan 2020 21:24

pendec skrev:
06 jan 2020 21:19
Du har vel en Android konto associeret , som er på en mobil telefon? Den deler så maps lokation med dig som person, og alle dine enheder, da du jo kun kan være et sted, og den som bevæger sig er vel det rigtige sted :) (vil jeg tro).

Så mon ikke din mobil informerer den konto som læses på maps.google.com om din aktuelle lokation som indlæses uden brug af lokal pc/wifi info.
De bruger jo GPS,WIFI,MOBIL master som 3 mulige måder at genkende og pinpointe din lokation på. GPS bedst, WIFI cirka og MOBIL lidt bedre mellem 3 master eller mere.
Puha - Alt det der er jeg ikke inde i men havde da ikke tænkt på at min "mobilos" sladre icon_cheesygrin.gif

- Så det er nok som du skriver.............Jeg kan ti-hvert-ti fald ikke modbevise det. :wink:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar