Windows update problemer.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Windows update problemer.

Indlæg af Dunas »

Hej.
Har i dag fået lavet en windows opdatering, hvor pc spørger om den skal opdatere nu. Det sagde jeg ja til.
Men efter denne omfattende opdatering er det gået galt. Stort set hele min opsætning er forsvundet,
jeg kan ikke finde nogle bogmærker mere ved browser firefox eller micro edge, min mail outlook er også væk.
Så jeg overvejer en gendannelse af tidligere version windows i menu indstillinger.
Satme træls med sådan en lorte opdatering fra microsoft.
Nu kan jeg heller ikke længere synkroniser konto længere. Der står bare "Du er logget på med en midlertidig profil,
roaminginstillinger er ikke tilgængelig i øjeblikket. Hvad dælen stiller man op nu ...? :evil:

Lige en update. Valgte og lave gendannelse af tidligere version windows i menu indstillinger,
og wupti nu er det hele tilbage igen icon_cheesygrin.gif.
Forstår ikke den nye windows opdatering, den fjerne alle opsætninger vedr. mail konto, og fjerne alle bogmærker ved
alle browser. Og microsoft mail fik jeg ikke til og fungere.
Så nu er jeg nysgerrig, hvad med jer andre der laver denne opdatering, fungere det ved jer uden problemer ??

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Windows update problemer.

Indlæg af Bigfoot »

jeg har lige lavet den på min arbejdscomputer, og det gav absolut ingen problemer.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Windows update problemer.

Indlæg af Dunas »

Bigfoot skrev: 10 aug 2019 18:00 jeg har lige lavet den på min arbejdscomputer, og det gav absolut ingen problemer.
Ok, den opdatering jeg havde bøvl med er "Funktionsopdatering til Windows 10, version 1903"
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Windows update problemer.

Indlæg af Bigfoot »

Dunas skrev: 10 aug 2019 18:15 Ok, den opdatering jeg havde bøvl med er "Funktionsopdatering til Windows 10, version 1903"
det er den jeg lige har gået igennem. Den påvirkede nogle netværksdrev til persondatapåvirkning, så derfor skulle vi have den installeret.
Den fungerer til gengæld perfekt bagefter. Så jeg har ingen problemer med det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Windows update problemer.

Indlæg af Dunas »

Bigfoot skrev: 10 aug 2019 20:41 det er den jeg lige har gået igennem. Den påvirkede nogle netværksdrev til persondatapåvirkning, så derfor skulle vi have den installeret.
Den fungerer til gengæld perfekt bagefter. Så jeg har ingen problemer med det.
Ok, den har bare bøvlet for meget ved mig, så er gået tilbage til Windows 10, version 1803.
Gu ved om jeg er den eneste der har haft problemer med denne windows opdatering :|

pendec

Re: Windows update problemer.

Indlæg af pendec »

Jeg fandt den nu, får du ikke et godt svar fra pc, når den er installeret, så var jeg også uheldig, og så får du et svar via mobilen :)
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Windows update problemer.

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 10 aug 2019 22:41 Jeg fandt den nu, får du ikke et godt svar fra pc, når den er installeret, så var jeg også uheldig, og så får du et svar via mobilen :)
Måske man kunne oversætte indlæg til alm. dansk ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Windows update problemer.

Indlæg af pendec »

BWJ skrev: 10 aug 2019 22:59 Måske man kunne oversætte indlæg til alm. dansk ?
icon_cheesygrin.gif
Den skal manuelt installeres her, ved ikke hvorfor. Når den er færdig med at hente og installere, så kan det jo være min pc ikke virker mere, og alt kommunikation med verden vil så være på mobil telefonen og internet derfra.
Håber da den v. 1903 opdatering ikke skader mere end den gavner , det tager ret meget at komme igennem og er stadig ikke færdig med hente / installere.

Jeg er ved at lære tysk, så måske kan jeg levere den på alm. tysk på et tidspunkt :) Er normalt bedst til programmerings "sprog".
pendec

Re: Windows update problemer.

Indlæg af pendec »

Nu blev den så færdig og installeret.

Jeg noterede mig dog at login skærm var på engelsk først, dog er alt dansk nu på skrivebord og søge feltet. og alt synes at være som før.

Så ingen problemer med opdatering her.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Windows update problemer.

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: 11 aug 2019 00:19 Nu blev den så færdig og installeret.

Jeg noterede mig dog at login skærm var på engelsk først, dog er alt dansk nu på skrivebord og søge feltet. og alt synes at være som før.

Så ingen problemer med opdatering her.
Så er det bare ikke mig der har været uheldig. Opdatering af windows foregå automatisk, og jeg har aldrig tidligere oplevet problemer.
Glemte og fortælle da jeg havde lavet Funktionsopdatering til windows 1903, havde jeg også problemer med og logge på pc
med min kode. Den godtog det først efter genstart. Her skulle jeg også vælge sprog først.
Som sagt var rigtig meget af min egen opsætning pist væk, ligesom når man starter på en helt ny pc.
Den skrev også midlertidig konto login, og spurgte efter kode til windows hello, har aldrig brugt windows hello den er ikke aktiveret.
Jeg er tilbage til Funktionsopdatering til Windows 10, version 1803,
og alt fungere 100% igen. Mon ikke microsoft kommer med en ny bedre opdatering til 1903, der må være mange der har problemer.

Besvar