Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kort 3 tonet lyd på bærbar HP

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

kort 3 tonet lyd på bærbar HP

Indlæg af John Skov Jensen » 18 maj 2019 14:53

Jeg har lavet en HP bærbar klar til knægten til skolebrug
Den er helt ren og strippet for alle programmer, ud over disse
Win 10
Google chrome
Bitdefender
Speecy
CCleaner

Men når jeg sidder og bruger den kommer den jævnligt med en kort 3 tonet lyd, lige som f.eks ved en ny besked på en chat eller lign.
Men jeg ved ikke hvad der trigger denne lyd eller hvilket program der udsender det.
Findes der mulighed for at se hvilket program der udsender såden en lyd? Så man kan finde årsagen og deaktivere det


pendec

Re: kort 3 tonet lyd på bærbar HP

Indlæg af pendec » 18 maj 2019 18:10

Lyder mere som en maskin fejl, har du også denne, hvis du lader den stå i BIOS menu, altså uden windows er startet op?

Tænker det er en advarsel af en slags? Evt. prøv af få afladet maskine, som kunne være en årsag, fjern batteri, hold nogle taster nede i noget tid eller power knap efter strøm og batteri er taget fra den. gør det i en 20-30 sekunder og se om det gentager sig.

Evt, hvis det nu skal være helt vildt checket, så brug telefon , optag en video når det sker, og læg den op så man kan afspille den, evt. youtube eller lign.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: kort 3 tonet lyd på bærbar HP

Indlæg af John Skov Jensen » 18 maj 2019 18:15

Nej det er ikke en advarselslyd
Info lyd vil jeg mene

Jeg vil prøve om jeg kan optage den

Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: kort 3 tonet lyd på bærbar HP

Indlæg af Centrifugal » 21 maj 2019 10:04

Udover det der er nævnt i dette link https://ccm.net/faq/344-how-to-recognize-computer-beeps kan det være en ramfejl. Sluk, ud med rammen, rengøre kontaktflader og tilbage i slottet. Pas på statisk elektricitet.
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.

pendec

Re: kort 3 tonet lyd på bærbar HP

Indlæg af pendec » 21 maj 2019 10:18

Centrifugal skrev:
21 maj 2019 10:04
Udover det der er nævnt i dette link https://ccm.net/faq/344-how-to-recognize-computer-beeps kan det være en ramfejl. Sluk, ud med rammen, rengøre kontaktflader og tilbage i slottet. Pas på statisk elektricitet.
:) Det er ikke ved opstart men under windows brug. Så den henvisning kan ikke bruges her


Besvar