HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

Jeg har fået et problem med min Dell precision M4800. Når jeg tilslutter et HDMI kabel fra pc til tv (Sony kdl-60w855b), kommer der ingen
lyd længere på tvet, kun lyd fra pc. Billede kommer fint igennem fra pc, som det plejer. Og der kommer lyd fra pc, men kan ikke få den til og skifte til lyd fra pc og over til tv. Det har virket upåklagelig tidligere, men i dag er det gået galt.
Jeg har tjekket hdmi kabel (prøvet et anden HDMI kabel), og prøvet på et andet tv, her er det ligeledes galt. Så det må være pc den er galt med.
Har også prøvet og geninstalleret RealTek HD audio, det hjælper ikke. Jeg aner ikke hvad der er gået galt :roll:, lyden kan kun afspilles på pc,
og kan ikke overføres til andre steder, som fx tv. Ved ikke om der en venlig sjæl der kan hjælpe med mit problem.
Vedhæftede filer
Lydproblemer.jpg

pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

Du har taget billeder af "optagelse" af lyd men ikke afspilning, som er der du skifter men PC højttaler og HDMI . Og så lyder det som om din "primære" skærm er PC og ikke TV, så derfor kan HDMI->PC lyd nok sendes til primære skærm , altså PC skærm.

Prøv at skifte skærm under skærm indstillinger og sæt TV til primær skærm, og se om lyden ikke følger det HDMI kabel istedet, for du har vel begge skærme på et HDMI kabel?

Er det ikke med 2 skærme aktiveret, så er det nok stadig under "afspilning" som du ikke har taget billeder af, du skal vælge primær afspilnings kanal, du ser nok TV som afspilnings kanal navn.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

Jeg er ikke så stærk på pc området. Tror mit problem er, at min pc faktisk ikke kan komme forbindelse med mit Tv Sony kdl-60w855b.
Den er ikke mere på skærm indstillinger, og kan ikke få forbindelse til den. Har tjekket Bluetooth på Tv og pc, begge er aktiveret.
Det er godt nok noget øv....
Vedhæftede filer
Lydproblemer1.jpg
pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

Måske er hdmi kabel bare ikke tilsluttet korrekt? Hvis pc ikke ser tv skærm, så må det jo være hdmi tilslutningen?
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Torpet »

Jeg havde det samme problem. Jeg havde en HDMI splitter, så jeg kunne se både PC (Mac) og TV fladskærmen og altså styre billedet fra computeren. Jeg prøvede alt, men så faldt jeg over denne forklaring og den virker for mig.
Lyd TV HDMI.jpeg
Jeg fulgte bare punkterne 1-2-3 og så var lyden flyttet til TV'et. Så nu kan jeg se en masse TV stationer fra hele verden på min Mac og så også se dem på TV, hvis jeg vil det.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: 19 apr 2019 22:03 Måske er hdmi kabel bare ikke tilsluttet korrekt? Hvis pc ikke ser tv skærm, så må det jo være hdmi tilslutningen?
Har prøvet med 2 forskellige hdmi kabler, samme problem. Billede er overført fra pc til tv. Kun lyd på pc, kan ikke overføres til tv.
Aner ikke hvad der er galt...... :roll:
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

Torpet skrev: 19 apr 2019 22:30 Jeg havde det samme problem. Jeg havde en HDMI splitter, så jeg kunne se både PC (Mac) og TV fladskærmen og altså styre billedet fra computeren. Jeg prøvede alt, men så faldt jeg over denne forklaring og den virker for mig.

Lyd TV HDMI.jpeg

Jeg fulgte bare punkterne 1-2-3 og så var lyden flyttet til TV'et. Så nu kan jeg se en masse TV stationer fra hele verden på min Mac og så også se dem på TV, hvis jeg vil det.
Dur ikke ved mig, har stadigvæk problemer.
pendec

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af pendec »

Dunas skrev: 19 apr 2019 23:14 Har prøvet med 2 forskellige hdmi kabler, samme problem. Billede er overført fra pc til tv. Kun lyd på pc, kan ikke overføres til tv.
Aner ikke hvad der er galt...... :roll:
Har du et billede på HDMI indgangen på TV? eller når du nu nævner Bluetooth/wifi, vælger du en indgang som IKKE er HDMI for at se billede, så kan det jo være årsagen til billede er uden lyd.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: 19 apr 2019 23:35 Har du et billede på HDMI indgangen på TV? eller når du nu nævner Bluetooth/wifi, vælger du en indgang som IKKE er HDMI for at se billede, så kan det jo være årsagen til billede er uden lyd.
Har et fysisk Hdmi kabel forbundet fra min pc til tv. Billede går fint igennem fra pc over til tv (Ja har billede på HDMI indgangen på TV). Men lyder er kun tilstede på pc. Kan ikke flytte lyden fra pc over til tv.
Sjovt nok, så virker mit chromecast fra Google Chrome browser over til tv incl., at lyden flyttes over til tv.
Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
8
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: HDMI kabel fra Pc til fladskræm ingen lyd

Indlæg af Pawgs »

Jeg havde engang for mange år siden samme problem. Men det var med windows 7. Så vidt jeg husker fandt jeg fjernsynet under deaktiverede enheder under lyd. Måske højreklik på listen over lydenheder. Også vis deaktiverede eller skjulte enheder.
Tror det var sådan jeg fik det løst, for mit tv dukkede heller ikke op på listen selvom det havde virket tidligere.

Besvar