Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Batteri lader ikke i min bærbar PC

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af pendec » 21 sep 2016 13:55

Ok,
kan se at dit batteri er udskiftelig nu :)

Den historie omkring oplader, den kommer vist fra landet, undskyld referencen.
Der blev oprindeligt lanceret nye ladere, i forbindelse med nye maskiner som havde support for 6 og 9 celle batterier.
Der var ofte også nyere chipset , som i forbindelse med 9 celler, krævede stærkere opladning, derfor de 65w og 90w scenarier. Vi havde ofte problemerne på Dell maskiner, hvor ældre modeller kørte med 65w og nye bærbare brugte 90w ladere, da de også havde 9 celle batteri. Andre ville kun køre men ikke lade med 65w.
Turbo ladere til bærbare er vist ikke noget som er opfundet, det er bare kravene til nyere maskiner eller udvidelse af batteri som virkede bedre når man fik et større batteri.

Måske har Brandsen bare haft en IBM/Lenovo/Dell af ældre model, og så en nyere som delte strømforsyning(lader) og derfor så det ud som om den virkede bedre, men som også nævnt det kan være negativt at forsøge at oplade batteri med anden lader hvis chipset og styring ikke supportede denne oplader, så skete noget helt andet.

Det er desværre nok kun en udvej og det er at købe nyt batteri til din maskine.
PS: Masser af løsninger på youtube til at træne batteri op hvis pc melder den ikke kan lade, bare søg på G710 battery not charging. Om de virker, må du vende tilbage med.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af Brandsen » 21 sep 2016 22:10

Halløj i forum,

Jo, jeg har skam haft mange IBM og Lenovo bærbare gennem årene, men jeg kan jo kun tale af egen
erfaring. Jeg har aldrig haft problemer med at skifte mellem standard 65w PSU og så en 90w PSU,
hvor sidstnævnte normalt kaldes en Quick lader.

Jeg sad og kikkede på min egne ikoner og tilhørende pop-up vinduer når jeg højreklikker,
da jeg skrev forrige indlæg, men som nævnt er det kun engelske versioner jeg har adgang til,
så jeg kan ikke genkende det som EJB forklarer der sker på hans maskine, beklager.

Jeg kører selv med 'maximum performance', og prøver jeg at skifte til 'maximum battery life',
så dropper svartid og hastighed, og vildt tydelig reduktion af lysstyrken på skærmen, skærmen bliver
næsten helt mørk, og det er præcis minimums forbruget der nogen gange kan lokke batteriet til at lade igen.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af pendec » 21 sep 2016 22:47

Nu har jeg gravet lidt i Bransen's erfaringer, og til sammenligning med mine egne igennem mange år med mange laptops og forskellige maskiner.

IBM og Dell, som jeg primært har haft, var i starten ofte med små strømforsyninger, og de fungerede fint, indtil nyere maskiner med større batteri og andre chipset kom ud. Disse delte samme stik, så man kunne hurtigt antage at de var kompatible :)

Det blev, som Brandsen sagde, hurtigere at lade op da, med de nye maskiner. Så kunne man oplade sin 9 celle batterier hurtigere , da det med en gammel 65w oplader, enten ikke kunne oplade det eller det ville tage årtier, 90w opladere var et krav på nye maskiner :)
Så jo, i 2016 kan man nok godt kalde de gamle quick opladere, der er dog en masse andre parametre som man skal sikre også fungerer med sin maskine, hvis den er 5-8 år gammel og man vil prøve disse 90w opladere, nogle er helt oppe på 130w+ nu.

Så ude på landet , nej ;) Undskylder for den mindre muntre bemærkning.

Min Galaxy S6 oplader har quick charge, jeg mener mere at min telefon understøtter ny teknologi, for denne quick charge virker ikke på ældre galaxy telefoner som eksempel.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 23 sep 2016 13:58

Nu har jeg prøvet flere gange som anvist på Youtube, uden resultat.
Har sågar prøvet med det "gamle" batteri, det gik heller ikke.

Så nu er min bærbar stadig bærbar, bare der er en en el-kontakt inden for rækkevidde.

Min bærbar er vel et par år gammel, men laderen er kun på 65W.

I skal ha' mange tak for jeres forslag.

pendec

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af pendec » 23 sep 2016 18:50

her kan du få et til ca. 45 pund https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01L7A8KNK/ (ca. 395,- inkl. forsendelse)

andre steder ser det alt for dyrt ud, som jeg finder. Men ovennævnte lyder til at matche din G710 model.


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 23 sep 2016 21:46

Tak skal du ha' Pendec!

Men nu har jeg haft to originale batteriet til dette vidunder.
Har kun anvendt den én gang, hvor jeg ikke stak i til el-stik, så jeg tror det fortsætter uden batteri fremover.


Besvar