Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Batteri lader ikke i min bærbar PC

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af bennylar » 20 sep 2016 21:47

Et batteri har ikke godt af hvis det er koblet til laderen hele tiden, et batteri er bygget til at aflade og blive opladet igen.
Har selv en Dell hvor tidligere ejer altid havde lader på batteriet , det holdt knap 6 måneder så ku den maks holde strøm i 10 min selvom det var ladet helt op, nu bruger jeg den til mine testere til biler jeg er jo ligeglad med at skulle ha lader på hele tiden, bare den er billig.. for oliefingre ødelægger hurtigt en pc... :wink: :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af Brandsen » 20 sep 2016 22:27

Halløj i forum,

Jeg kan foreslå to muligheder :

1) Batteri i din PC, sæt lader på, gerne den store hurtig lader,
og lad skidtet stå urørt i 24 timer.
Det kan somme tider sparke liv i batteriet

2) På din taskbar i bunden til højre, skal du lige sikre du har 'vis skjulte ikoner', så du kan se Power Manager ikonen
Højre klik på Power Manager
tryk på 'activate battery stretch'
( på nogle modeller hedder funktionen vist noget i stil med 'maximum battery life' ,men det er same same )
se om ikke batteriet begynder at lade, så snart du aktiverer den funktion

.. og hey, du prøver naturligvis lige option 2) først , da det jo er hurtig gjort 8) 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 20 sep 2016 22:37

For 25 år siden sejlede jeg og min kone på langfart i vores sejlbåd, og levede i flere år efterfølgende i båden. Vi var meget opmærksomme på hvordan motorbatterier og forbrugsbatterier blev anvendt, dvs. afladede og efterfølgende blev opladede igen. Vi målte syrebalance og efterfølgende påfyldning af destilleret vand. Alt dette for at batterierne skulle være helt i top.

Med de batterier vi i dag har til al vores forskellige hjemlige/kontor elektronik troede jeg, at vi var nået længere end til at skulle "passe" batterier. Faktisk troede jeg, at de passede sig selv, bare man sørgede for at der var adgang til ladning?

Vil det sige, at vi ikke er nået længere end for alle disse år siden?

Mens jeg skrev dette, Hej til Brandsen.

Jeg prøvede det du skriver, min er på dansk, men det der fremkom er at mit batteri ikke er originalt, hvilket ikke passer. Både det forrige og det nuværende er originalt. Hvis jeg skal fortsætte hvad gør jeg så, det eneste der bliver foreslået er at jeg køber et originalt batteri?

Men Brandsen du er meget velkommen, det er netop en hjælp, som den du tilbyder jeg har efterspurgt.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 20 sep 2016 22:40

Hej igen Brandsen!
Med hensyn til "1) Sæt lader til gerne den store hurtig lader", hvad er det lige du skriver om her?

pendec

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af pendec » 20 sep 2016 22:47

EJB skrev:Hej igen Brandsen!
Med hensyn til "1) Sæt lader til gerne den store hurtig lader", hvad er det lige du skriver om her?
Mon ikke han tænker USB ladere, det er anno 2016. Virker dog ikke på de gode gamle bærbare med uskifteligt batteri, der skal man bruge oplader som følger med pc'n. Det er først i nyere pc'r at der er USB3 oplader support. Men måske er det hvad du har? Kender ikke din bærbar :)


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 20 sep 2016 22:57

http://www.notebookcheck.net/Review-Len ... 953.0.html

Hej Pendec!

Det er ovenstående jeg har. Den lader normalt når jeg tilslutter med 220V. Jeg har aldrig hørt om en løs lader til en bærbar PC?

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af Brandsen » 21 sep 2016 07:34

Halløj i forum,

- laderne kan man få i flere størrelser, både rent fysisk og effektmæssigt,
f.eks har min lader 65w, men har tidligere haft en 90w, der langt hurtigere
kan oplade batteriet, og derfor kaldes en Quick lader, og de skulle pga den større
effekt angiveligt være bedre til at vække et overafladet batteri til live igen.

- jo, bærbare har aldid en løs lader, den kaldes PSU på et af billederne du linker til.
Power Supply Unit

- selv om du har dansk sprog aktivt, så findes funktionen alligevel. Den ikon jeg taler om,
sidder på nederste linie på din skærm, på task baren, og ude i højre side, der viser
ikoner for dine aktive programmer. Ikonen er sort, og ligner en stikprop til en stikkontakt.
Højreklik på den, og aktiver funktionene der på engelsk enten hedder battery strech,
eller maximum battery life, jeg er sikker på du forstår hvilken funktion der er tale om,
når du ser den danske menu der kommer frem med højreklik. Jeg ved bare ikke hvad
den funktion kaldes på dansk.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af Flemmingth » 21 sep 2016 12:36

Min gamle HP EliteBook 8540p (bærbar) meldte for noget tid siden, at batteriet var kaput, hvilket jeg havde bemærket, for en ladning holdt ikke ret længe. Søgte og købte det billigste jeg kunne finde (MyTrendyPhone), ca.1/3 del pris for original.
Der opstod også broblemer med at PC ikke kunne finde ud af at bruge batteriet. Meldte dog ikke ud med noget specifikt.

Jeg googlede - og fandt frem til følgende:
- Medens 230 V er tilsluttet, fjernes batteriet.
- Højreklik start og gå ind i Device Manager, åbn Batteries og slet de drivere der ligger der.
- PC slukkes, og slukknappen holdes nede et minut.
- Fjern 230 V forsyning og genmontér batteriet.
- Start PC på normal vis.

Siden jeg gjorde det, har HP'en opført sig normalt.
Som jeg forstod artiklen, så er det noget med at PC'en snydes til at acceptere batteriet og finde de drivere der passer dertil.

Og så vil jeg slutte af på samme måde som artiklen. OVENNÆVNTE FREMGANGSMÅDE ER 100% FOR EGEN RISIKO !!
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 21 sep 2016 13:23

Brandsen skrev:Halløj i forum,

- laderne kan man få i flere størrelser, både rent fysisk og effektmæssigt,
f.eks har min lader 65w, men har tidligere haft en 90w, der langt hurtigere
kan oplade batteriet, og derfor kaldes en Quick lader, og de skulle pga den større
effekt angiveligt være bedre til at vække et overafladet batteri til live igen.

- jo, bærbare har aldid en løs lader, den kaldes PSU på et af billederne du linker til.
Power Supply Unit

- selv om du har dansk sprog aktivt, så findes funktionen alligevel. Den ikon jeg taler om,
sidder på nederste linie på din skærm, på task baren, og ude i højre side, der viser
ikoner for dine aktive programmer. Ikonen er sort, og ligner en stikprop til en stikkontakt.
Højreklik på den, og aktiver funktionene der på engelsk enten hedder battery strech,
eller maximum battery life, jeg er sikker på du forstår hvilken funktion der er tale om,
når du ser den danske menu der kommer frem med højreklik. Jeg ved bare ikke hvad
den funktion kaldes på dansk.
Hej Brandsen!

Har du et link til en sådan lader?

PSU'en er jo den jeg anvender når jeg anvender 220V og så lader den ganske rigtigt, hvis det er påkrævet.
Kan man sætte en lader i dette stik i PC'en?

Med hensyn til ikon du henviser til: Mit er et batteri med et stik.
Når jeg holder musen henover, kommer en dialogboks op, hvor der står: "0% tilbage (tilsluttet, oplader ikke)".
Hvis jeg højreklikker på det kommer tre muligheder:
Juster lysstyrke på skærm.
Strømstyring.
Windows Mobilcenter.

Det andet jeg har hedder "Energy Manager" som melder: Batteriet er ikke autoriseret og skal udskiftes.
Batteriet er et som jeg fik tilsendt af Lenovo, mens PC'en var ganske ny, fordi det batteri der sad i, meldte det samme som dette her nu gør?.
Det er derfor jeg havde en idé om, at det måske var en software-fejl?

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Batteri lader ikke i min bærbar PC

Indlæg af EJB » 21 sep 2016 13:26

Flemmingth skrev:Min gamle HP EliteBook 8540p (bærbar) meldte for noget tid siden, at batteriet var kaput, hvilket jeg havde bemærket, for en ladning holdt ikke ret længe. Søgte og købte det billigste jeg kunne finde (MyTrendyPhone), ca.1/3 del pris for original.
Der opstod også broblemer med at PC ikke kunne finde ud af at bruge batteriet. Meldte dog ikke ud med noget specifikt.

Jeg googlede - og fandt frem til følgende:
- Medens 230 V er tilsluttet, fjernes batteriet.
- Højreklik start og gå ind i Device Manager, åbn Batteries og slet de drivere der ligger der.
- PC slukkes, og slukknappen holdes nede et minut.
- Fjern 230 V forsyning og genmontér batteriet.
- Start PC på normal vis.

Siden jeg gjorde det, har HP'en opført sig normalt.
Som jeg forstod artiklen, så er det noget med at PC'en snydes til at acceptere batteriet og finde de drivere der passer dertil.

Og så vil jeg slutte af på samme måde som artiklen. OVENNÆVNTE FREMGANGSMÅDE ER 100% FOR EGEN RISIKO !!
Hej Flemming!

Jeg venter lige lidt med din løsning, især når jeg læser: "OVENNÆVNTE FREMGANGSMÅDE ER 100% FOR EGEN RISIKO !!
Det betyder jo nok, at det ikke lige er den første ting man afprøver, men vi får se.


Besvar