Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Upassende beskeder til konen.

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Upassende beskeder til konen.

Indlæg af Lintz » 28 feb 2019 19:33

Hej frænder - I et stykke tid har konen modtaget nogle "beskeder" - Skriver det i anførselstegn da det hverken er via sms eller messenger at de kommer ind på skærmen - De dukker bare op på startskærmen og alle er med en form for sjofelt indhold.

Der er såmænd ingen af os der er særlige seppede men som konen siger så skal hun nok bestemmer hvem der skal gøre hvad ved hende :wink:

Det der undre mig er hvad er det for en slags beskeder og hvordan kommer vi dem til livs ?

Trykker jeg på "indstillinger" på beskeden kan jeg sætte notifikationer til "bloker" - har prøvet det en enkelt gang men de dukker op igen.
Lotte besked.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af BWJ » 28 feb 2019 19:57

De kommer nok ikke af sig selv, uden man har besøgt suspekte sider, kan ikke forestille mig det er en aut. Android udvidelse :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af Lintz » 28 feb 2019 20:09

BWJ skrev:
28 feb 2019 19:57
De kommer nok ikke af sig selv, uden man har besøgt suspekte sider, kan ikke forestille mig det er en aut. Android udvidelse :lol:
Ja - Jeg regnede nok med at den bemærkning skulle komme icon_cheesygrin.gif Men som hun siger at hvis hun har været inde og kigge "snavs" så kunne hun forstå hvorfor de dukkede op.

- Men spørgsmålet er jo mere hvordan får vi dem blokeret.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af BWJ » 28 feb 2019 20:18

:shock: Jeg ville heller ikke kunne "huske" det :lol: :lol:
Nå pyt, prøv at hente denne fra playstore https://www.avg.com/en-us/antivirus-for-android måske den kan fixe det
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af Zarge » 28 feb 2019 20:44

Måske nogen apps, eks bingo og den slags har ofte en masse snask med sig... (har opgivet svigermors mobil forlængst, det er en tabt sag...) 🤣


pendec

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af pendec » 28 feb 2019 20:49

Fedt, sådan Chrome popup's er da ikke særligt behagelige, dem ville jeg holde mig fra.

Jeg har et lign. problem med en enkelt side jeg besøger med tv serier, der virker adblock på pc'n fint men på mobil, så fyldes min mobil af alverdens mærkeligste popup og reklamer som jeg slet ikke kan komme forbi, det kører simpelthen i en ring, så man ikke kan komme ud af siden.

Dog ikke sådan "notifications" som du ser fra Chrome, det ser særligt irriterende ud, så mon ikke det er et addon som virker på mobil, og er tilføjet i Chrome browser, så der kan sendes beskeder som notifications.
Det kan dog også være en anden form for Chrome plugin, da Chrome funktioner også ligger i Android kernen i en vis form for framework, hvor det kan bruges, og måske af en browser.

Har desværre ikke løsningen, måske at fjerne browser, og hjælper det ikke , så er der kun en vej , hurtigt, at nulstille telefonen, og håbe det ikke kommer tilbage med det samme lige efter.

Prøv at lukke alle apps på telefonen, kommer de popup's så også? Så er det jo nok en app som benytter Chrome til at vise det, via links til websider.

Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af Carslen » 28 feb 2019 21:02

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Upassende beskeder til konen.

Indlæg af Lintz » 28 feb 2019 21:14

pendec skrev:
28 feb 2019 20:49
Fedt, sådan Chrome popup's er da ikke særligt behagelige, dem ville jeg holde mig fra.

Jeg har et lign. problem med en enkelt side jeg besøger med tv serier, der virker adblock på pc'n fint men på mobil, så fyldes min mobil af alverdens mærkeligste popup og reklamer som jeg slet ikke kan komme forbi, det kører simpelthen i en ring, så man ikke kan komme ud af siden.

Dog ikke sådan "notifications" som du ser fra Chrome, det ser særligt irriterende ud, så mon ikke det er et addon som virker på mobil, og er tilføjet i Chrome browser, så der kan sendes beskeder som notifications.
Det kan dog også være en anden form for Chrome plugin, da Chrome funktioner også ligger i Android kernen i en vis form for framework, hvor det kan bruges, og måske af en browser.

Har desværre ikke løsningen, måske at fjerne browser, og hjælper det ikke , så er der kun en vej , hurtigt, at nulstille telefonen, og håbe det ikke kommer tilbage med det samme lige efter.

Prøv at lukke alle apps på telefonen, kommer de popup's så også? Så er det jo nok en app som benytter Chrome til at vise det, via links til websider.
Pendec - "Prøv at lukke alle apps" - Den forstod jeg så den prøver vi, resten var volapyk i mine ører icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar