Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekstern start af varmtvandsprioritering

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
Skeptik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12 mar 2015 21:46
Mit fyr: NBE RTB 10kW
Areal: 252
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton

Ekstern start af varmtvandsprioritering

Indlæg af Skeptik » 29 aug 2021 16:13

Hejsa.

Er der nogen som ved om man kan bede RTB v7 om ekstern start/stop af varmtvandsprioritering ligesom man kan starte/stoppe kedel via. eksternt signal?
Jeg har overvejet om et skifterelæ som skifter mellem 2 modstande er den eneste mulighed i og med at indgangen er NTC. Således at 1 modstand er under setpunkt og den anden er over setpunkt.

Jeg vil gerne kunne bestemme hvornår fyret skal lave varmt vand ud fra om vejrudsigten lover overskyet vejr, det med vejrudsigten er der styr på, men hvis der bliver lovet overskyet vejr så min solvarme ikke kan forventes at bidrage til varmt vand vil jeg gerne lave noget varmt vand med pillefyret, hvorimod hvis vejrudsigten siger skyfrit så vil jeg gerne ha' mest muligt fra solen og eventuelt til sidst på dagen tvinge en varmtvandsprioritering på pillefyret for at løfte beholdertemperaturen det sidste.

Hele programmeringen af prioriteringen mellem solvarme og pillefyr er der styr på, men jeg ønsker noget sparring omkring den bedste integration med RTB v7 da NBE ikke har været super imødekommende med at kunne snakke til fyret lokalt via netværk. Desværre.

På forhånd tak for input.


Besvar