Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Netforbindelse BS+

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
pendec

Re: Netforbindelse BS+

Indlæg af pendec » 10 okt 2019 21:18

Du burde kunne sætte frekvenser op på dit MESH netværk, så der ikke er en konflikt.

Evt, hvis du er android bruger, så hent app'n "Wifi analyzer" i play butikken og få et overblik hvor dine netværk ligger og krydser og hvor der er plads til dine ssid. (Måske er der en på iPhone også :) )

Du har vel forskellige SSID på 2.4/5Ghz nettet?


hindsgavl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29 mar 2018 20:16
Mit fyr: BS+ 16 Kwh
Areal: 210
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 7,5
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Netforbindelse BS+

Indlæg af hindsgavl » 11 okt 2019 09:22

Ja.
Der er forskillige id på mine netværk, så konflikten ligger ikke der.

Har også spørgsmålet ude i en anden tråd, hvor en bruger skriver der "software mangel" i nogle af styringerne, og NBE er behjælpelige med en fil der kan løse problemet.
Afventer lige svar derfra inden jeg begynder at pille ved netværksindstillingerne, når jeg ikke ved om det er der problemet ligger.

Tak for svar

pendec

Re: Netforbindelse BS+

Indlæg af pendec » 11 okt 2019 10:58

hindsgavl skrev:
11 okt 2019 09:22
Ja.
Der er forskillige id på mine netværk, så konflikten ligger ikke der.

Har også spørgsmålet ude i en anden tråd, hvor en bruger skriver der "software mangel" i nogle af styringerne, og NBE er behjælpelige med en fil der kan løse problemet.
Afventer lige svar derfra inden jeg begynder at pille ved netværksindstillingerne, når jeg ikke ved om det er der problemet ligger.

Tak for svar
Og hvad så med frekvenserne?

Konflikten på SSID var kun hvis de hed det samme med var 2 forskellige netværk, hoteller bruger samme SSID alle steder men deler så også samme netværk og man kan gå imellem dem. Hos dig kunne det have været en konflikt hvis du var i konflikt med pillefyrs netværk mellem tablet og fyr, jeg fik nok forklaret lidt skævt :)

Den app jeg nævnte synes jeg stadig du skal teste dit netværk imod, bare for at se hvor de ligger.
hindsgavl skrev:
10 okt 2019 14:37
Selve tablet er forbundet med mesh-netværket.
Og du nævnte tablet var på mesh netværk, det burde den jo ikke være, så derfor har du fået den på forkert netværk. og den skal fjernes og android skal "glemme" det netværk, så den ikke automatisk bliver ved med at hoppe på det når du tænder det igen.

hindsgavl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29 mar 2018 20:16
Mit fyr: BS+ 16 Kwh
Areal: 210
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 7,5
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Netforbindelse BS+

Indlæg af hindsgavl » 11 okt 2019 11:50

Helt skarp i netværksopsætning bliver jeg nok aldrig (-:

Jeg har bedt tablet glemme de forskellige netværk der er i huset, så den burde være i orden nu.

Netværk hedder alle noget forskellige.

App tester jeg når fyret er færdig med at installere den fil jeg har modtaget fra forhandleren (der har den fra nbe) så burde det køre igen.

Tak for dine gode råd

hindsgavl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29 mar 2018 20:16
Mit fyr: BS+ 16 Kwh
Areal: 210
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 7,5
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Netforbindelse BS+

Indlæg af hindsgavl » 11 okt 2019 20:51

Løsningen viste sig at være en opdatering (manuel) med sd kort direkte i fyrets "indmad"
Filen fås ved NBE eller en forhandler, og skal så smides på et sd kort.

Nu virker det i hvert fald efter hensigten.


Besvar