Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tillæg til ønsket ilt, ved opstart..

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
Smeden8732
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 aug 2015 17:08
Mit fyr: RTB 10kw 320 kg silo
Areal: 170 i et plan.
Brændsel: Barlinek 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8732
Årligt forbrug: 5 T
Geografisk sted: 8732 Hovedgård

Tillæg til ønsket ilt, ved opstart..

Indlæg af Smeden8732 » 29 nov 2016 18:05

Har haft mit RTB 10kw, i et års tid nu. Jeg er godt tilfreds, men der er et par issues, jeg håber i kan hjælpe med/forklare.
Når temperaturen er ca. 10 grader udenfor, skal jeg køre 40% i min.effekt, for at holde det igang.. Hvad er optimal indstilling ved lavlast? ( Skulle jo gerne kunne køre 10% hvis der ikke er behov for mere)

Efter kompressor-rens, får jeg denne besked i displayet: Info: Tillæg til ønsket ilt, ved opstart, 4,9% (Svinger, alt efter effekt, men ligger typisk på 5% ved helt lav effekt. Hvad skyldes dette og hvordan indstiller jeg mig ud af det.

Sidste spørgsmål: Når askesneglen lyder, som skrueakslen på ss Martha (Gammel dansk film) (som aldrig blev smurt) hvad gør man så? Kan den smøres og hjælper det?

PFT.
-Henrik.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Tillæg til ønsket ilt, ved opstart..

Indlæg af pille bruger » 29 nov 2016 18:39

Smeden8732 skrev:Har haft mit RTB 10kw, i et års tid nu. Jeg er godt tilfreds, men der er et par issues, jeg håber i kan hjælpe med/forklare.
Når temperaturen er ca. 10 grader udenfor, skal jeg køre 40% i min.effekt, for at holde det igang.. Hvad er optimal indstilling ved lavlast? ( Skulle jo gerne kunne køre 10% hvis der ikke er behov for mere)

Efter kompressor-rens, får jeg denne besked i displayet: Info: Tillæg til ønsket ilt, ved opstart, 4,9% (Svinger, alt efter effekt, men ligger typisk på 5% ved helt lav effekt. Hvad skyldes dette og hvordan indstiller jeg mig ud af det.

Sidste spørgsmål: Når askesneglen lyder, som skrueakslen på ss Martha (Gammel dansk film) (som aldrig blev smurt) hvad gør man så? Kan den smøres og hjælper det?

PFT.
-Henrik.
Fyret kan regulere fra 10% til 100% og det er dit forbrug der afgør ved hvilken effekt fyret køre.
Bruges vejrkompensering er der mulighed for at indstille effekt og temperatur til det man ønsker.
Så optimal indstilling er det der er brug for, for at holde varmen. icon_cheesygrin.gif

Efter kompressor rens, laves en opstart.
Her er der et tillæg til den ilt% der er indstillet, og derfor får den den besked i display.
Det er helt efter bogen icon_cheesygrin.gif

Lyd fra askesnegl, den skal du tage med din forhandler. :great:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar