xkfc skrev:Er det overhovedet smart at lukke rigtigt ned ved overkog?
Hvad nu hvis grunden til overkog er at de to snegle's udgange hænger, så fødes der piller til konstant, overkogssikringen aktiveres og så får den ellers luft!!!
I de gamle styringer afbrydes spændingen så styringen er død--- jeg gik faktisk og troede at næsten det samme skete i de nye styringer, altså at alle udgange eller endda fælles spændingen til udgangssiden forsvandt, så den eneste forskel på de gamle styringer og de nye er at man på de nye får indikering på at overkogssikringen er gået.
Jeg synes ideen er god nok i stedet for bare at lade overkog hive strømmen helt.
Lige hvad montering af overkog angår, så er det (så vidt jeg ved) som du også skriver den eneste forskel på gamle og nye styringer.
Som du beskriver det i dit eksempel vil det gå galt, men der skal man vist se lidt på hvad er sandsynligheden for det sker, 2 defekte udgange samtidig og så lige præcis dem til intern + ekstern snegl....
Defekte udgange kan jo lige så godt være afbrudt som kortsluttet, så igen sandsynligheden....
Hvis man skal tage højde for det du skriver, kunne en løsning være at bruge 2 polet overkogssikring, så er der et signal som fortæller styring der er noget galt og i det andet kontaktsæt kunne udgang med strøm for ekstern snegl føres igennem, som så vil blive afbrudt ved overkog og dermed kan der ikke tilføres flere piller.