Skeptik skrev:Jeg har samme udfordring, min regulering stikker også bare af efter opstart når der ikke er synderligt meget forbrug på anlægget, ligegyldigt hvad jeg sætter P & I til.
Setpunkt er 55 grader og når reguleringen nærmer sig og skyder forbi, så falder den ikke. Se evt. vedhæftet billede.
Uden at have set på din stokercloud, kan jeg godt gennemskue at din ydelse ikke stikker nogen steder, men at dit aftag derimod er for stor til forbruget.
Kedlen er over 2 timer om at nå setpkt. med 100% ydelse. Så med en PI regulator har man helt sikkert en stor udfordring. Det er dog en udfordring som, jeg ved NBE arbejder på, men ikke er i mål med endnu. Men det kommer formentlig i kommende versioner af software. Lige nu testes med en fordobling af PI når man er over setpkt.
Jeg gætter på du har noget gulvvarme, som trækker al den varme når fyret starter?
Update:
Du kunne måske tænke på at hæve pumpestart og gå din retur shunt efter, for det er ikke helt uden risiko at køre med så lav kedeltemperatur en hel sommer. Pumpe start på 55 gr. ville jeg foreslå.
Mvh. Sophus