Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RTB iltsyring

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

RTB iltsyring

Indlæg af HR LUCCA » 31 aug 2014 03:29

ommy skrev: RTB reklamerer jo med ( fyld piller på og tøm askeskuffen efter 2000-3000 kg piller )
Det vil vel altid være chance for at der kan være fejl på et pillefyr som på mange andre ting her i verden , og de er jo ikke de eneste der reklamere med det , http://www.mgm-pillefyr.dk/sample-page/ tror du på at MGM aldrig har haft en fejl på deres :wink: ,


Brugeravatar
pemo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17 apr 2013 10:57
Mit fyr: RTB 10 Kw
Areal: 130
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4160
Årligt forbrug: 4-5 Ton

RTB iltsyring

Indlæg af pemo » 31 aug 2014 09:33

Så er forslagene fra Michael, kombineret med dannidines udført :P
Så nu er fyren kørende icon_cheesygrin.gif har købt ny stol så nydelsen hele vinteren bliver optimal 8)
Peter Jakobsen :great:

zimba1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 15 mar 2013 18:32
Mit fyr: baxi MG15+
Areal: 150
Brændsel: træpiller

RTB iltsyring

Indlæg af zimba1 » 31 aug 2014 14:02

nu kender jeg ikke rtb,, men 16-16,5% i ilt, det er vist ikke en optimal forbrænding, der ryger da vist en del med ud i skorstenen.
er det bare for at få det til at køre til der kommer service på eller er det sådan det kører som standard

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

RTB iltsyring

Indlæg af Flammen » 31 aug 2014 14:19

der er ok værdier. husk på det er ved 10% ydelse. mange anlæg når 18+% i i iltoverskud ved så lav ydelse

zimba1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 15 mar 2013 18:32
Mit fyr: baxi MG15+
Areal: 150
Brændsel: træpiller

RTB iltsyring

Indlæg af zimba1 » 31 aug 2014 15:08

18% i iltoverskud, så tror jeg nok lige du skal prøve at tage en røggasprøve på kedlen og se værdierne .det er vel ikke de værdier de er godkendt med?
jeg vil da tro du har voldsomt mange ppm i din prøve og ppmèr er ikke at foretrække i en forbrænding
hvis det er den aktuelle ilt% og ikke en fiktiv, så vil jeg da sige den brænder ad h til.


mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

RTB iltsyring

Indlæg af mgmone » 31 aug 2014 15:49

HR LUCCA skrev:
Det vil vel altid være chance for at der kan være fejl på et pillefyr som på mange andre ting her i verden , og de er jo ikke de eneste der reklamere med det , http://www.mgm-pillefyr.dk/sample-page/ tror du på at MGM aldrig har haft en fejl på deres :wink: ,
Hej det vi skriver er at kunden ikke skal bøvle med at veje piller eller indstille forbrændingen på en MGM med luftmasse måler, det indstiller fyret selv hver andet sekund. Vil man også være fri for at taste brændværdi på sine piller ind i styring vælges model med iltstyring og luft massemåler.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

RTB iltsyring

Indlæg af HR LUCCA » 31 aug 2014 20:13

mgmone skrev:
Hej det vi skriver er at kunden ikke skal bøvle med at veje piller eller indstille forbrændingen på en MGM med luftmasse måler, det indstiller fyret selv hver andet sekund. Vil man også være fri for at taste brændværdi på sine piller ind i styring vælges model med iltstyring og luft massemåler.
Hilsen Karsten
Hvad er det i kalder det på julekalender jysk :wink: vi du påstå i aldrig har haft problemer med et af jeres fyr , :roll: jeg siger ikke et mgm er et dårligt fyr , har selv foreslåret det til nogle bekendte , men der er ikke meget her i verden der ikke kan blive problemer med , det lige fra konen til bilen icon_cheesygrin.gif

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

RTB iltsyring

Indlæg af mgmone » 01 sep 2014 07:47

Hej
Jeg har intet ønske om at kloge i RTB det har jeg nemlig ingen baggrund for at gøre, men det provokerer mig at vort slogan "the nul bøvl boiler" bruges som eksempel på salgs gas, det er ikke salgs gas at vore kunder ikke skal veje piller og stille luft, og at brænder max skal til ses en gang årligt.
Jeg sidder med statistikken på den MGM ér der er til meldt årligt service, en del af den service er at vi ub. rykker ud hvis der opstår fejl, det er mindre end en ud af 25 MGM kunder der kontakter os mellem års eftersynene.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

pendec

RTB iltsyring

Indlæg af pendec » 01 sep 2014 08:10

mgmone skrev:Jeg sidder med statistikken på den MGM ér der er til meldt årligt service, en del af den service er at vi ub. rykker ud hvis der opstår fejl, det er mindre end en ud af 25 MGM kunder der kontakter os mellem års eftersynene.
Hilsen Karsten
Det lyder som de 1950,- er lettjente kroner på service, som kunden ikke får brug for, 1 ud af 25 ;) :evil:

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

RTB iltsyring

Indlæg af HR LUCCA » 01 sep 2014 08:28

mgmone skrev:Hej
Jeg har intet ønske om at kloge i RTB det har jeg nemlig ingen baggrund for at gøre, men det provokerer mig at vort slogan "the nul bøvl boiler" bruges som eksempel på salgs gas, det er ikke salgs gas at vore kunder ikke skal veje piller og stille luft, og at brænder max skal til ses en gang årligt.
Jeg sidder med statistikken på den MGM ér der er til meldt årligt service, en del af den service er at vi ub. rykker ud hvis der opstår fejl, det er mindre end en ud af 25 MGM kunder der kontakter os mellem års eftersynene.
Hilsen Karsten
Jeg forsvar ikke RTB , de burde heller ikke skriver at efter opsætning og ind justering skal der kun fyldes piller på og tømmes askeskuffe , for der kan helt sikket også være problemmer/juseringer med et RTB, problemet er bare at nogle mennesker der går fra feks oliefyr eller gas tror at når det står skrevet på denne måde vil der aldrig opstå problemer , da jeg havde gasfyr var der ingen medbrud de første 20 år , det er ikke normalt for en pilefyrs ejer .
25 kontakter ud af hvor mange pillefyr ?, jeg vil så mene den skulle være lig 0 hvis man skal stå inde for det :wink:
Men det bliver vi nok ikke enig i .
Det er lidt som i det lastvogsværksted jeg arbejder i . der står også i vores politik at ingen bil forlader firmaet som ikke er i orden , der skulle hellere have stået , at vi gør alt for at din bil er i orden når den forlader værkstedet , for det er muligt og stå inde for :great: det andet er bare salgsgas :wink:


Besvar