Hej,
Jeg er ny herinde, så undskyld hvis jeg gør noget forkert.
Jeg har fået en Svendsen 1(årgang 2008) fra noget familie, og nu vil jeg gerne tage den i brug efter at jeg har sat den i stand.
Jeg har dog fundet ud af at man skal have et papir der hedder en prøvningsattest til den, og det har jeg ikke. Jeg har læst lidt op på sagen, og det er tilsyneladende blot et dokument der beskriver navn, model, producent og testresultater fra et godkendt laboratorium. Det er dog ikke lykkedes mig at skaffe dette dokument, og Meteor, der laver Svendsen ovnene idag vil ikke hjælpe da de først overtog produktionen i 2015. Sjovt nok har jeg en Svendsen brochure fra Meteor, hvor de refererer til den godkendelse der står på min ovn.
Så, er der nogen der ligger inde med en prøvningsattest der hedder: RO - 91 04 705 ? Den er lavet af RRF I Tyskland, og de vil gerne finde den og sende mig en kopi -men det koster 230,- EURO.
Jeg giver gerne en flaske god vin til den der kan hjælpe mig. Jeg skal blot bruge en farvekopi af attesten, uden skorstensfejerens underskrift (dæk den evt. med en post-it før kopiering)
På forhånd tak for hjælpen.
Tony