Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nybegynder der er forvirret

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af mchlbk » 04 sep 2019 16:04

Char-petersen skrev:
04 sep 2019 09:55
Jeg synes også, de nyere stramninger er virkelig øv. Jeg har også investeret mange penge i en brændeovn, og da jeg skulle flytte, kunne jeg jo heller ikke få den med.. Ved i, hvad grundlaget for stramningerne har været?
Ja. Uacceptabelt forureningsniveau.


mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af mchlbk » 04 sep 2019 16:08

calle skrev:
11 apr 2019 00:31
Ifht. betragtningen omkring pres på øko- og vejrsystemer, så er det helt store spørgsmål vel, om vi på den lange bane kan gøre hverken fra eller til mht. de kommende istider eller mangel på samme icon_cheesygrin.gif
Videnskabens konklusion er utvetydig. Vi skal helst helt væk fra carbonbaseret energiproduktion. Det tager desværre tid. Måske for lang tid.

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af mchlbk » 04 sep 2019 16:16

Torpet skrev:
11 apr 2019 09:27
Jo calle, vi skal bare sætte en pind ind i hjulet, så jordens aksel kan holde op med at flytte sig 20cm hvert år, som den ellers altid har gjort i millioner af år. Eller vi kan sætte et stort sejl op omkring jorden, så solen ikke kan lyse på jorden mere — nå nej, så kommer istiden igen. Hvem skal vi mon give skylden for jordens ændrede klima sidste gang det var tropevarme i vores verdensdel? Jo, selvfølgelig, det er de mange kinesere der er der nu, som får jorden til at hælde den forkerte vej. Vi skal altså så bare spise mindre kød og bruge cyklen i stedet for bilen, så forstår jorden nok at stoppe det irriterende pjat med at dreje sig. Det skal nok gå :) :)
Det er ikke helt klart hvad du mener.

Hvis du med dit indlæg indikerer, at der er tvivl om, hvorvidt den nuværende globale opvarmning er menneskeskabt (og i øvrigt katastrofal for planetens liv), så har du desværre ikke ret. Videnskaben er klar.

Vi står overfor en økologisk katastrofe. Hurtig handling er bydende nødvendig.

calle

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af calle » 05 sep 2019 15:49

mchlbk skrev:
04 sep 2019 16:08
Videnskabens konklusion er utvetydig. Vi skal helst helt væk fra carbonbaseret energiproduktion. Det tager desværre tid. Måske for lang tid.
Lad nu bare de store syndere komme ned på Danmarks mængde af CO2 udledning, før vi går helt i selvsving af klimatosseri. Når Kina og de andre store syndere er nede på vores niveau, så kan vi fortsætte stramningerne, men det er da ren chikane, at danskerne skal holde for med kæmpe "opdragende" afgifter plus moms af afgiften, når vi i forvejen er de artigste børn i klassen. Og bliver afgifterne mon brugt på klimaforbedring, eller smutter de over i andre husholdningskasser. Det kunne da være interessant at vide hvor mange kr. af de 13000 jeg betaler i afgift på Roveren om året, der går til klimaforbedring, og hvor mange der går til overførselsindkomster. Men jeg har ihverfald købt retten til at forurene med Roveren, og jeg skal have noget for mine penge. Derfor får den altid bundgas, når jeg lægger fra land med en 7,5 m campingsvugn bagefter. Og indrøm nu bare - det har sgu da været en fantastisk sommer at_the_beach.gif

Venlig hilsen Calle 8)

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af mchlbk » 05 sep 2019 18:45

calle skrev:
05 sep 2019 15:49
Lad nu bare de store syndere komme ned på Danmarks mængde af CO2 udledning, før vi går helt i selvsving af klimatosseri. Når Kina og de andre store syndere er nede på vores niveau, så kan vi fortsætte stramningerne
Desværre er vi blandt de værste svin pr. person. Alene derfor skal vi tage os sammen og bære vores del af byrden.

Derudover: Problemet er så massivt, at ingen kan friholdes. Alle skal yde, og det skal være nu.


pendec

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af pendec » 05 sep 2019 19:23

mchlbk skrev:
05 sep 2019 18:45
Desværre er vi blandt de værste svin pr. person. Alene derfor skal vi tage os sammen og bære vores del af byrden.

Derudover: Problemet er så massivt, at ingen kan friholdes. Alle skal yde, og det skal være nu.
Bare fordi vi kan lukke en masse Co2 ud pr. person i Danmark og sammenligne det med dem i Kina, så er Kina nok stadig verdens største synder.

https://politiken.dk/indland/940px/art5 ... O2-syndere

Og det var så tilbage i 2015, tror ikke det har rykket på Kina og andre landes positioner særligt?
Og så var Danmark altså langt nede der i Co2 pr. indbyggere, så blandt de værste?

Måske er det kilde materiale fra 2007 du har set? (Det er vigtigt at læse at TV2 her har hentet tal fra 2007 frem, som de skriver)
https://vejr.tv2.dk/2018-08-29-vi-er-no ... skaere-ned
Så ligger vi højt og pr. indbygger dengang langt over Kina men altså ikke hvis politiken i 2015 har ret, så kom vi ned på deres niveau dengang, så hvor er vi i 2019? Man kan yderligere spekulere over hvorfor TV2 vejret går tilbage til 2007 og viser tal, hvis de findes for 2015 og senere? Concita?

Jeg er sikker på der er mange forskellige rapporter, og nok også som politiske partier får dem lavet, og NGO skal påpege noget eller hvem som leger influencer i de tal.

Men du har vel nok mere faktuelle tal for 2018?

Burnit
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 jan 2020 10:19
Mit fyr: Morsø brændeovn 4155
Areal: 110
Brændsel: Brænde
Dagligt forbrug: 5
Årligt forbrug: 1,8
Kontakt:

Re: Nybegynder der er forvirret

Indlæg af Burnit » 09 jan 2020 10:35

Char-petersen skrev:
04 sep 2019 09:55
Jeg synes også, de nyere stramninger er virkelig øv. Jeg har også investeret mange penge i en brændeovn, og da jeg skulle flytte, kunne jeg jo heller ikke få den med.. Ved i, hvad grundlaget for stramningerne har været?
Det handler om miljø / forurening :-)


Besvar