Hwam brændeovn med AutoPilot IHS

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
Besvar
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Hwam brændeovn med AutoPilot IHS

Indlæg af Ugelvig »

Hej Forum

Et spørgsmål vedr. Hwam's brændeovne (Så mangler vi kun 9 spørgsmål mere Ulrik :wink: ).

Hvordan virker det AutoPilot IHS? Eller virker det som deres fine video forslår?

http://hwam.dk/hwam+fordele/autopilot-c ... opilot+ihs

Et eller andet sted, kunne det godt friste mig, at man kunne sige 21 grader C, og så var der 21 grader C i stuen med en brændeovn. Syntes tit der har en tendens til at blive enormt varmt, når jeg fyrer... :roll:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Hwam brændeovn med AutoPilot IHS

Indlæg af Ugelvig »

Ingen, der har erfaring med Hwam?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Kjeldsen
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 66
Tilmeldt: 31 jul 2012 16:47
Mit fyr: Scotte 16 kW m/ BS1016
Areal: 293
Brændsel: Barlinek
Har takket: 1 gang

Hwam brændeovn med AutoPilot IHS

Indlæg af Kjeldsen »

Jeg har derhjemme en Hwam 2610c med AutoPilot IHS. Vi har haft den et halvt år og har pga. årstiden ikke brugt den voldsomt meget udover de sidste 14 dage og lidt før sommeren.


Det skal siges at jeg overhovedet ingen erfaring havde med brændeovne før denne. Vi er glade for vores brændeovn, men mest pga. udseendet og størrelsen.

Styringen er vi ikke helt ellevilde med – der er en del finurligheder som kan finde på at drille. Eksempelvis har vi flere gange oplevet at den lukker for tidligt for luften ved opstart, så der ikke kommer ordentlig gang i bålet.

Derudover beder den indimellem om brænde selvom der er godt gang i bålet. Jeg lægger dog som regel først brændet ind når der kun er gløder tilbage.

Slutteligt, så støjer spjældende en smule når de åbner eller lukker i.
Vi er glade for funktionen med at den forsøger at holde en indstillet rumtemperatur – på denne tid af sæsonen, hvor der er knap så stort et varmebehov har vi dog bedst resultater med at den skal holde ca. 25 grader i stuen hvor brændeovnen hænger.


Afsluttende vil jeg lige sige: Vi er glade for vores brændeovn, men ikke synderligt pga. IHS-delen :). Jeg ved ikke om vi ville være mere glade for en anden brændeovn med knap så meget elektronik, da jeg som sagt ikke har erfaring med andre brændeovne.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Hwam brændeovn med AutoPilot IHS

Indlæg af Ugelvig »

Lige nøjagtig den model vi har kig på også. Jeg syntes den er så svine flot :)

Rart at høre lidt brugererfaring med Autopilot IHS. I videoerne virker det ellers som Guds gave til brændeovnen. Så vidt jeg er informeret, kan pågældende model fås uden IHS delen?

Hvis du skulle købe brændeovn igen, vil det så stadig være Hwam 2610c og vil det stadig være med IHS?

Vi skal udelukkende bruge den som "hygge", da vi har gulvvarme, der kører på centralvarmeanlægget og derved træpiller.

På forhånd tak!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Kjeldsen
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 66
Tilmeldt: 31 jul 2012 16:47
Mit fyr: Scotte 16 kW m/ BS1016
Areal: 293
Brændsel: Barlinek
Har takket: 1 gang

Hwam brændeovn med AutoPilot IHS

Indlæg af Kjeldsen »

Modellen fås også uden IHS.

Vi bruger også mest vores til hyggefyring og lidt til at forkorte fyringssæsonen (for træpillefyrets vedkommende). Hvis jeg skulle vælge igen blev det nok stadig en 2610c, men uden IHS - den "almindelige" Autopilot (ikke IHS) har jo en fjederbelastet spjældstyring, som mange andre producenter også har.

Du skal lige være opmærksom på at den ikke kan tage så lange stykker brænde.

Besvar