Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mgm easy hovedrengørings problemer

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
pendec

mgm easy hovedrengørings problemer

Indlæg af pendec » 30 aug 2020 11:43

Jeg er løbet ind i et problem, som er røgrør i toppen, som er svære at trække i, og nu har jeg skilt toppen ad, og kan se at de fjedre som sidder der, dårligt bevæger sig.

Har forsøgt at blæse ned i hullerne men synes ikke at hjælpe nok, selvom det gav lidt.

Så jeg spørger nu, om nogen har gode idér til at få rengjort dem hele vejen ned udover at suge aske væk og forsøge at fortsætte med at blæse ned igennem?

Jeg tror den har sat sig fast efter slukning sidste gang, hvor jeg bare lod den gløde sig igennem slukning, og så har den fået meget aske op i røgrør over de sidste døgn omkring der eller så har jeg bare ikke fået trukket godt igennem .

Anyways enhver hjælp og råd er glædeligt modtaget.


pendec

Re: mgm easy hovedrengørings problemer

Indlæg af pendec » 30 aug 2020 12:09

Nå, lille opdatering, et kloak rense kit, kan komme ned og løsne på det, så har kun 1 rør som giver problemer nu, det er dog ikke let :)

pendec

Re: mgm easy hovedrengørings problemer

Indlæg af pendec » 30 aug 2020 14:57

Nå, efter samtale med Karsten@MGM , så får jeg rengjort dem med børste i sidste kanal som han sender, så den bliver 100% klart til denne sæson .
(Den ene kanal var stadig umulig at klargøre)

Så fyrrums hovedrengøring, går på pause efter nogle timers roden. Heldigvis ikke koldt endnu.

pendec

Re: mgm easy hovedrengørings problemer

Indlæg af pendec » 06 sep 2020 17:14

Jeg modtog Karsten's speciel anordning til at gøre rengøringen lettere, så efter 2 års kørsel, så krævede det altså man kælede lidt mere for sider jeg ikke havde set før :)
Så,
here i come sæson 3, 2020!

Så var det ikke sjovt at komme ud i rummet efter så lang tid. Bag sækkene fra foråret havde et par 5-6cm edderkopper gemt sig og troede de måtte blive.. øv... Slanger,mus,rotter andre større dyr men edderkopper nej tak!

Glemte selvfølgelig, et stort tak til Karsten@MGM for hjælpen og indsatsen.


Besvar