Renseklap lukker ikke. MGM junior.

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Renseklap lukker ikke. MGM junior.

Indlæg af Squashbuddy »

Hej,

Min renseklap er pludselig begyndt ikke at stå i lukket posotion efter rens. Det betyder så at alle piller bare falder ned i askeskuffen når den prøver på at starte op. Har så prøvet at justere tiden hvor den renser sat ned med 1 sekund efter hver rens, det lykkedes mig til sidst at ramme en tid hvor renseklappen lukkede tæt til herden. Så kørte jeg lige en ekstra rens for at se om den stadigvæk lukkede tæt. Det gjorde den så desværre ikke.

Så åbnede jeg ind til motoren og kan se nogle ting der ikke er som de skal være. Det første jeg kunne se er at den prop som dækker over olie nipplen er gået af og det ser ud til at der er kommet olie ud. Hvad det har af betydning ved jeg ikke, men måske motoren kan gå i stykker hvis den kører hvor der ikke er olie nok på den... Se billede 1.
Billede

Det andet jeg kan se er at den metalcirkel som har stoppet på ikke stopper hvor den skal efter rens. Udhakket skulle vel stoppe lige før eller efter den lille rulle som mikroswitchen er komblet til. Er der noget man kan rense, eller hvad kan jeg gøre for at få den til at stoppe det rigtige sted. Måske kan mikroswitchen være gået. (fyret er dog under 14 dage gammelt). Se billede 2.
Billede

Hvis der er nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan prøve så vil det blive værdsat :great:
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Renseklap lukker ikke. MGM junior.

Indlæg af Squashbuddy »

Har snakket med Karsten og samtidig med jeg gendannede fabriksindstillingerne blev den mikroswitch det styrer renselemmen slået fra. Nu kører det igen.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.
Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
10
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 26 gange

Re: Renseklap lukker ikke. MGM junior.

Indlæg af Alex fs »

Det er lidt en mærkelig løsning syntes jeg.
Det er højst snadsynligt "knasten" der påvirker microswitchen, som er gået løs.
Den sidder blot med en enkelt unbrachoskrue, som man løsner lidt, så kan den justeres .
Så det blot at finde ud af hvor den skal stå.
Har jeg gjort ved at sætte den til at kører, og så hiv stikket så snart den lukker. Så kan man dreje knasten op så den påvirker kontakten.
Skal nok fin justeres lidt derefter.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Besvar