Standartindstillinger

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Standartindstillinger

Indlæg af Squashbuddy »

Hej, har rodet lidt med at finindstille mit mgm junior fyr her i weekenden. Det eneste jeg havde ændret på før det var piller pr. minut og rensetid pga af problemer med at når den stoppede med at rense var renseklappen ikke tæt til herden. De 2 tal jeg havde ændret har jeg selvfølgelig noteret mig ;)

Efter jeg så har prøvet en masse forskellige indstillinger af ville jeg gendanne til standartindstillinger og blot ændre de 2 tal til dem hvor fyret kørte godt.

Men efter jeg har gendannet fabriksindstillinger så er alle de andre tal slet ikke i nærheden af hvad de var før jeg legede lidt med det her i weekenden. Et eksempel er fx. Minimum power kW satte den til 25kw og maks til 95kw. De stod før ca til 2kw og 11kw. Mit fyr kan jo ikke engang nå de kW som den sætter til minimum ved 100% ydelse. Pillemængde pr. Minut havde den sat til 1000 gram, og der stod den før på 160 eller 180, før jeg selv indstillede den til at passe med det fyret gav.

Nogen der har en ide om hvorfor standard indstillingerne er så langt fra dem fyret kom med, det virker jo nærmest til at den har indstillet det efter et fyr der er mere end 10x så kraftigt som mit.

Og så det næste problem. Jeg har ingen ide om nogen af tallene i styringen passer :( de er formentlig meget langt fra det de skal være. Nogen der kan hjælpe med hvordan deres tal er for henholdsvis kedel indstillinger, forbrændings indstillinger og tændings indstillinger. Måske nogen der evt har taget billeder af standartindstillingerne.

Havde sgu regnet med at man kunne gendanne standart indstillingerne og så regne med at de ville blive gendannet til nogle tal der passer til mit fyr.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

pendec

Re: Standartindstillinger

Indlæg af pendec »

Jeg fik den samme advarsel på mit nye mgm fyr, aldrig nulstil, for det er ikke samme indstillinger efter det er sat op.

Så jeg har lagret alt med mobilen og taget billeder, så jeg kan rode og komme sikkert tilbage, hvis jeg vælger at rode så meget at jeg glemmer hvad var korrekt. Der har jeg så ikke været ednnu :)

Du må finde en som har mgm junior, og så ligger den måske tæt op ad, dog nok ikke præcis samme indstillinger, hvis der har været tekniker på besøg og sat den op.
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Standartindstillinger

Indlæg af Squashbuddy »

Håber der er en venlig junior ejer til stede.

Det kører bare for mig i dag. Nu melder fyret fejl ved start op. Den lukker ikke rensepladen, har prøvet med at gå trinvis 1 sek ned i tid den renser. Til sidst passede det med at pladen lukkede til herden. Så prøvede jeg lige at køre en rens mere med samme indstilling og der lukker den så ikke tæt overhovedet. Det er som om rensearmene slet ikke får besked fra styringen på hvornår de skal stoppe. Nogen der har prøvet det?
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Standartindstillinger

Indlæg af Squashbuddy »

Squashbuddy skrev: 03 feb 2019 17:49 Håber der er en venlig junior ejer til stede.

Det kører bare for mig i dag. Nu melder fyret fejl ved start op. Den lukker ikke rensepladen, har prøvet med at gå trinvis 1 sek ned i tid den renser. Til sidst passede det med at pladen lukkede til herden. Så prøvede jeg lige at køre en rens mere med samme indstilling og der lukker den så ikke tæt overhovedet. Det er som om rensearmene slet ikke får besked fra styringen på hvornår de skal stoppe. Nogen der har prøvet det?
Laver lige en ny tråd til dette problem.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Standartindstillinger

Indlæg af Squashbuddy »

Ingen der kan hjælpe med nogle indstillinger til mgm junior?
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Besvar