Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mgm-EASY, erfaringer

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer (sæson 2)

Indlæg af pendec » 14 apr 2020 11:54

Nu lagger vi mod sæson afslutningen for 2020 hvor jeg hopper på el-patronen (tror ikke jeg gider se om den er billigere på træpiller).
Det har været et næsten roligt år igen, rengøring som vanlig, måske en bakke tømning om ugen, måske hver 2 uger, det har jeg gjort som lystet. Jeg har dog fået trukket i rør rensere næsten dagligt som man burde.
Der har ikke været nogle særlige pillefyr fejl, kun mig som fumlede med vand ekspansions påfyldningen, og fik skruet for højt op så ekspansion lukkede vand ud når den nåede over 2.0 i tryk :) Det var så heldigvis det værste og alt kørte efter jeg fik styr på det og vasket gulv. Det var nok sæsonens højdepunkt som btw, var en almindelig vandpjaskeri oplevelse tilbage i 2006 med EcoClimax når dens brandslukning tændte. ;(

Har kørt med Barlinek/6mm i år, tror næsten de har suppleret med en bedre oplevelse, og en smule lettere sække og så fylder de mindre udenfor.

Igen, super god oplevelse, et fint forbrug ovenpå en mild vinter uden 24 timers sne hernede (endnu). Livet har aldrig været enklere efter dette skift, så når folk taler om at forsimple livet med Varmepumpe, så er denne oplevelse en nær-vp oplevelse på samme niveau :)

Lidt erfaringer som kan nævnes,
- Fyret kan brumme ved opstart, og er den indstillet korrekt, så skal man nok tænke på at få rengjort i bunden af pillefyr, altså lemmen som skrues af med 4 møtrik og normalt tages hvert 3-4 måned (2 gange per sæson). Efter en støvsugning, så er brummen væk igen (her).
- Løber den tom og man skal starte op igen, så har jeg haft gode erfaringer med en håndfuld piller ned i herd, og så TÆND , så kommer den igang man behøver ikke fylde den 10cm snegl først :) (altså ind i service menu og køre test på snegl)

Skal helt sikkert lige nævnes at jeg stadig savner noget netværks tilsluttet overvågning , så man bedre kan få detaljer på forbrug og kørsel osv. Det håber vi stadig Karsten en dag finder ud af.

Så endnu en kedelig og rolig sæson med Easy her. Har endnu ikke skulle skifte nogle tænder eller rengøre snegl eller andet mærkeligt. Det må blive i sæson 3 det sker :)


pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 09 okt 2020 09:55

Nå,
tænkte tråden måtte opdateres med lidt sæson 3 start udfordringer.

Jeg gik igang med sæson klargøring og ville så tage røgrør for en gang skylds ikke fordi det var gjort før men nok fordi det manglende nu. Så jeg forsøgte at trække dem op efter at have skruet toppen af kedel og fjerne lidt fjedre som holdt låg osv. Med lidt hjælp fra Karsten kom det af.
Jeg havde dog forsøgt at trække spiraler op uden at få låg af, det gik ud over en af spiralerne , som var umulig at rette op (for mig).
Så efter at røgrør blev grundigt renset med hjælp af Karsten og hans fine rensetool, så virkede det ellers efter hensigten.
Den blev så endeligt samlet manglende en spiral som ikke blev lige, så jeg kører pt på 4 hvor 5 skulle sidde i, Karsten har ikke svaret på konsekvensen af dette, så....

Resten var ellers ligetil men første opfyldning havde lidt fugt i pillerne, nok fra regn som var sivet ind i posen, så den skabte en masse smuld som resulterede i et stop, første gang det er sket. Men godt den kun havde en snegle på 10cm , så var det hurtigt renset og den kørte igen med helt nye piller i, og dem med smuld røg ud.

Så pt, så kører vi igen, med ca. forbrug på 1 sæk i døgnet, det er helt ok, vi har haft nogle milde temps indtil nu, og jeg vil have varmt inde nu.

Jeg har fået bekræftet at der er wifi modul til min easy nu, så den kan komme på nettet, og med tilhørende app som jeg har set på polske forum.
Nu skal Karsten bare få ruppet sig og få det sendt, så jeg kan afprøve det. Spændende....

Skal måske ud i en afvejning i år, da jeg har nye pilller, og det er en indstilling i service menu, så lidt skjult for almindelige meninge brugere.. det må prøves hvis den hoster.

Brummen som jeg havde ved opstart synes at være forsvundet, jeg mistænker min aspirohætte for at skabe det falske sug som røgsuger ikke kunne sammen med. Aspirohætte er så gået i udu efter mange års brug, og jeg rengjorde den med kost, som gjorde alle blade løsnede sig på hætte, og fløj af i stormvejr/blæst, og den er nu værdiløs og må skiftes eller fjernes helt. Jeg ser lige hvordan easy'n klarer det uden.

Pillerbruger
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 jan 2021 13:29

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af Pillerbruger » 01 jan 2021 13:52

pendec skrev:
05 feb 2019 18:33
Har fundet polske manualer om udvidelses mulighederne...
Tak for dine erfaringer.
Kan du henvise til hvor du har fundet manualen, gerne med et link eller lignende? Så vil jeg blive glad :?
Mvh KK

pendec

Re: mgm-EASY, erfaringer

Indlæg af pendec » 01 jan 2021 14:08

Pillerbruger skrev:
01 jan 2021 13:52
Tak for dine erfaringer.
Kan du henvise til hvor du har fundet manualen, gerne med et link eller lignende? Så vil jeg blive glad :?
Mvh KK
her

https://www.wentor.pl/wp-content/upload ... cja-PL.pdf


Besvar