Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM status på mobilen

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af HR LUCCA » 27 mar 2016 14:46

Ja det kan nemt og laves i dagen Danmark ,det findes allerede til Scotte/Woody og RTB fyr , og det er ganske nemt og få på sin mobil og Pc , selv jeg havde ingen problemer med det , og det siger ikke så lidt icon_cheesygrin.gif , jeg har haft det de sidste par år , og det virker rigtigt godt ,syndet det er en rar ting og have især når man glemmer og fylde piller på magasinet icon_cheesygrin.gif , eller sider omme på den anden side af jorden og kan tjekke og der er varme i huset hjemme i lille Danmark en vinter dag :wink:


Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Kosmic » 27 mar 2016 22:30

HR LUCCA skrev:Ja det kan nemt og laves i dagen Danmark ,det findes allerede til Scotte/Woody og RTB fyr , og det er ganske nemt og få på sin mobil og Pc , selv jeg havde ingen problemer med det , og det siger ikke så lidt icon_cheesygrin.gif , jeg har haft det de sidste par år , og det virker rigtigt godt ,syndet det er en rar ting og have især når man glemmer og fylde piller på magasinet icon_cheesygrin.gif , eller sider omme på den anden side af jorden og kan tjekke og der er varme i huset hjemme i lille Danmark en vinter dag :wink:

Så er der næsten kun tilbage at ønske dig tillykke med systemet. Jeg ved end ikke hvad det måtte være, som åbenbart er så enkelt at installere. new16

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af J-B » 27 mar 2016 23:50

Kosmic skrev:Så er der næsten kun tilbage at ønske dig tillykke med systemet. Jeg ved end ikke hvad det måtte være, som åbenbart er så enkelt at installere. new16
Det er stokercloud.
http://www.stokercloud.dk

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Kosmic » 28 mar 2016 00:53

J-B skrev:Det er stokercloud.
http://www.stokercloud.dk
Aha - javel, tak. Vil se om jeg kan finde noget mere om det og eventuelt prøve mig frem.

pendec

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af pendec » 28 mar 2016 01:15

Kosmic skrev:Aha - javel, tak. Vil se om jeg kan finde noget mere om det og eventuelt prøve mig frem.
Drop det, det er kun til NBE produkter. Så du når ikke langt der.


Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Kosmic » 28 mar 2016 12:25

pendec skrev:Drop det, det er kun til NBE produkter. Så du når ikke langt der.
OK - så sparer jeg mig, og behøver nok heller ikke at google "NBE-produkter" :wink:

skovjensen1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15 dec 2016 18:10

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af skovjensen1 » 17 dec 2016 16:44

Jeg købte mit Comfort 24 kw for et år siden og fik der at vide at de arbejdede på en løsning for opkopling til pc og tlf.
Af MGM Comfort brochuren fremgår det at fyret kan styres via internet/mobil, så vi har ikke fået hvad vi har betakt for.
Det eneste man kan er at logge på TCnet 2, men det kan man ikke rigtig bruge til noget.
På de sidste 3 ugers kørsel har fyret produceret en trillebør aske ca 110 l. pga. for mange start/stop.

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af thermik » 17 dec 2016 20:40

Det kan være Karsten MGM vil svare på om der er en løsning på dette i den nye opdatering der er kommet ?

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af newpas » 17 dec 2016 22:04

For mange start stop har vel ikke noget med opkobling at gøre for så er jeg da på den! :oops: :oops:

Brugeravatar
Woop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 aug 2016 23:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 140
Brændsel: Piller, blandet kvalitet.
Modtaget likes: 6 gange

Re: MGM status på mobilen

Indlæg af Woop » 21 dec 2016 17:47

Som jeg ser det kommer du nok til at kigge langt efter en App til din telefon, da der for nuværende intet er af det, der ligger til grund for en App, til stede.
Her tænker jeg specielt på den sikre kommunikation er uomtvisteligt skal være mellem din telefon og dit fyr. Når den etableret, så kan du begynde at tænke på en App.
Så i mangel af bedre kan du lave en VPN forbindelse til din router fra din telefon.

Men dette forudsætter:
Du kan se dit fyr på dit lokale netværk.
Du har fast ip-adresse (det er noget din interetudbyder hjælper dig med)
Din router kan lave en VPN tunnel (ikke VPN pass-through)
Din telefon kan oprette forbindelse til en VPN (det kan mange nyere telefoner)

Nogen foreslår at man bare åbner for fyrets ip igennem routeren, så kan du tilgå den fra en hver pc og telefon på internettet, men den kan en tilfældig 15 årig kinesisk knægt også. Så hvis du ikke vil have et koldt gulv eller radiator, og koldt vand i bruseren, på en tilfældig og dejlig kold en vinterdag, så er det en VPN du skal lave. Så har du både sikkerhed, og dit fyr tilgængeligt på telefonen.

Du skal ind på routeren og konfigurere en VPN forbindelse, hvis den kan, og derefter sættes det op på telefonen.
Du kan finde ud af hvordan i manualen til din router…..og ellers google hvordan du gør på din telefon.
De overordnede principper bag VPN er lige som Wifi på din router og PC. Du skal konfigurere og angive et navn, kode og en krypteringprotokol. De samme skal så gøres på telefonen….og det er så det.
Hvis du ikke er bange for at futte rundt i routeren og er lidt it-kyndig, kan det gøres på en halv time.


Besvar