MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Så en overkonstabel = ninja = én der kontrollerer at der er checkket alle tre halvdele ?

Rødvinen er sluppet op, selv om jeg ikke bor i Farum, så jeg prøver lige en cognac,
hvis det ellers er ok med jer, for den ligning med tre ubekendte kræver vist lidt mere alkohol ?

... eller skal man bare en gang have set en hest, altså dem med et ben i hvert hjørne , for lige at
forstå hvordan dette hænger sammen ?
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Så en overkonstabel = ninja = én der kontrollerer at der er checkket alle tre halvdele ?

Rødvinen er sluppet op, selv om jeg ikke bor i Farum, så jeg prøver lige en cognac,
hvis det ellers er ok med jer, for den ligning med tre ubekendte kræver vist lidt mere alkohol ?

... eller skal man bare en gang have set en hest, altså dem med et ben i hvert hjørne , for lige at
forstå hvordan dette hænger sammen ?
Har du også engang set en hest ? :shock:
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

okay og anyways...

Nu havde jeg jo rodet mig ud i en vejen for og imod Bioheat kontra MGM.

Den sten jeg snublede over, og endnu ikke har rejst mig fra omhandler servicenetværk, garantier etc.

Jeg er ikke ude på at chikanere nogen. Som privat kunde (som er upraktisk anlagt), så virker Bioheaten som et mere sikkert valg end MGM. Med dette siger jeg ikke at MGM er et ringere pillefyr end Bioheat, hvilket også fremgår af, hvad jeg tidligere har skrevet.

Så for en mand som mig, der kan det være bedre at smide det næsten dobbelte efter Bioheaten, da det giver mig større sikkerhed - eller det er ihvertfald min overbevisning.

Set i det lys er den lille scotte faktisk blevet mere interessant end MGM netop pga et meget stort service og support netværk. Igen set herfra - og det selvom at MGM måske er et mere stabilt, enkelt og stærkt fyr end scotten.

Nuvel jeg vil ikke have en scotte, så jeg må bide i det sure æble og knuse sparegrisen fuldstændigt (og droppe renoveringer og solvarme).

De fire fyr jeg har kigget på den sidste uges tid er Hovals Biolyt (ny serie, der er latterligt blæret) og Vaillants RenerVit (som er måske det mest stilrene produkt jeg har set længe - mindst på højde med Vitolig 300) - disse to fyr kan lige akkurat ikke være i fyrrummet.

Så jeg har disse to fyr tilbage Passats Bioheat 149 (som har haft min interesse næsten fra starten) og et fyr som indtil fornylig var mig ubekendt Biotech Toplight 9kw (Passer perfekt til huset i ydelse, størrelse, dejligt stort pillemagasin, god service fra et velrenomeret lokalt firma, en mand i nabo landsbyen har den - og fyret kører bare - han har haft nul problemer i de fire år han har haft den).

Begge fyr kan fungere til mig. Og prisen er høj nok til at få mine røvhår til at krølle. new11

Besvar