Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kedeltermostat på Pellux 200

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Popsi
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 11 aug 2008 16:08
Mit fyr: Pellux 200 m/Nibe PB20
Areal: 180
Brændsel: Piller/brænde/briketter
Dagligt forbrug: 10 til 12 kg
Årligt forbrug: Vides ikke
Geografisk sted: Smidie

Kedeltermostat på Pellux 200

Indlæg af Popsi » 14 maj 2009 16:05

Hej Alle.

Nu langt om længe har jeg fået installeret min nye Pellux200 kedel, med Bioline/Ecotek A3 brænder.
Må sige, indtil videre køre det over alt forventning. Men træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen, for
det viser sig at Dansk Varme Service, som har opstillet anlægget, ikke har lysten eller evnen til at få lavet det sidste,
så det bliver helt perfekt.

Mit problem er rent el-teknisk og er som følger;

Strømmen til styringen på brænder kommer fra kedlen. Det vil sige at når kedlen har nået sine 75 grader, bryder
den strømmen til styringen. Det bevirker at der hverken er pause-fyring eller tilbagebrandssikring.
Det skal siges at det hele starter fint op igen når den tid kommer.

Kedel og brænder skulle nok nærmere være koblet med hver deres strømkilde. Så der var en signal-ledning til kedlens
overkogstermostat og drifttermostat. På den måde ville styringen altid have strøm, sådan som jeg ser det.

På nuværende tidspunkt er de to stik for overkogstermostat og drifttermostat luset over i styringen. Det er bare ikke den
rigtige måde at gøre det på. Derfor vil jeg gerne høre jer efter, hvor i hele-hule-helvede skal jeg montere de 4 ledninger
inde i kedlen. Det kan ikke passe at det ikke kan lade sig gøre...

Link til kedel: http://www.hedestoker.dk/content/V%C3%B ... ux-200.pdf (side 19 til 22)
Link til brænder: http://195.69.129.26/webshop/documents/ ... r_A108.pdf (side 11)

Håber virkelig at I kan hjælpe
På forhånd tak.

Peter


Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Kedeltermostat på Pellux 200

Indlæg af Hr.Hansen » 23 jul 2009 22:10

Men penge vil de meget gerne have, jeg gav 800 for at få skiftet en dyse sidste år, før jeg begyndte på mit pille misbrug.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med den model der.
Mvh Thomas Hansen

Besvar