Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstillinger, forbrug og scenarie

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Krabbe-soe
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24 nov 2015 20:25
Mit fyr: Pellux 100 20kW
Areal: 347m²
Brændsel: Varga 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: ca. 8t (med Baxi)
Geografisk sted: Slagelse
Modtaget likes: 6 gange

Indstillinger, forbrug og scenarie

Indlæg af Krabbe-soe » 25 nov 2016 08:46

Hej Alle,

Jeg har jo selv søgt lidt parametre og udgangspunkter for indstillinger og optimering af Pellux.
I den forbindelse kan jeg se, at der er mange der ligeledes spørger og som bekendt er manualen ikke ligefrem optimal, hvad det angår.
Måske kunne det være interessant, at samle informationerne til glæde for nye Pellux ejere, men sandelig også for andre.

Det kunne formentlig være interessant med oplysninger om indstillinger i forhold til installation, udstyr, hus m², isoleringsgrad (dårlig, middel eller god) og forbrug.

Ville det evt. på den måde være muligt, at lave et sammenligningsgrundlag, således man har et udgangspunkt at trimme ind efter?

Jeg er klar over, at der kan være andre parametre der spiller ind, men så er man på vej og formentlig ikke HELT ved siden af.


kim69b
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 15 dec 2008 08:34
Mit fyr: pellux 100
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9610
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: roldskov himmerland
Givet likes: 37 gange
Modtaget likes: 5 gange

Re: Indstillinger, forbrug og scenarie

Indlæg af kim69b » 27 nov 2016 12:05

Krabbe-soe skrev:Hej Alle,
det kunne være en god ide at sammenlinge,men der er placering af hus.ligger man i læ for vinden ,og isolerings grad,og hvor varmt vil man have det i huset.jeg har selv fået droslet mit ned fra 20 kw til 12,det har givet en mere stabil drift.en dag vil jeg tage mig sammen til at gå ud til fyret og skrive mine indstilliger ned,men det er jo det med at tage sig sammen.
Jeg har jo selv søgt lidt parametre og udgangspunkter for indstillinger og optimering af Pellux.
I den forbindelse kan jeg se, at der er mange der ligeledes spørger og som bekendt er manualen ikke ligefrem optimal, hvad det angår.
Måske kunne det være interessant, at samle informationerne til glæde for nye Pellux ejere, men sandelig også for andre.

Det kunne formentlig være interessant med oplysninger om indstillinger i forhold til installation, udstyr, hus m², isoleringsgrad (dårlig, middel eller god) og forbrug.

Ville det evt. på den måde være muligt, at lave et sammenligningsgrundlag, således man har et udgangspunkt at trimme ind efter?

Jeg er klar over, at der kan være andre parametre der spiller ind, men så er man på vej og formentlig ikke HELT ved siden af.

Besvar