Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
klosterskov
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30 nov 2013 09:31
Mit fyr: Pellux 100 PB 20 MAX + Orlan 18 + sol
Areal: 150 -> 250
Brændsel: Piller + fastbændsel
Fremviser gerne i postnummer: 3600
Geografisk sted: Nordsjælland

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

Indlæg af klosterskov » 19 feb 2014 21:01

Fik i sidste uge det nye Pellux 100 med PB 20 MAX brænder på plads.

Fyret er købt med iltstyrring som ekstratilbehør.

Tilkobling var utrolig enkel. Der fulgte en kvik giude med bestående af nogle A4 sider. Første side er 8 punkter man skal igennem for at idriftsætte fyret. De efterfølgende er en side for hver type ekstraudstyr man kan købe (iltstyrring vejrkompensering etc).

Så man følger punkterne på side 1 til man når punkt 4 - for evt. ekstraudstyr gå til relevant side - gør som beskrevet på den side og tilbage igen.

I mit tilfælde helt enkelt, monter ekstra CAN-bus modul i den let tilgængelige el central foran. Monter selve lambda sonden og et par indstillinger på computeren.

Nu havde jeg problemet , fyret var brugsklart , men jeg havde jo ingen piller. Starte bilen køre til Jem og Fix købe 6 sække af de billigste de havde.

Så - Hælde i tanken - fylde sneglen (ca 5 minutter) - trykke på start !! - spændt

display viser: rense - optænding - drift - modulering , , det kører bare!!

Nu har det kørt lige godt en uge ingen hickups - eneste problem er at der snart ikke er flere piller :-(

Må snart stoppe det og se på mekanikken ved sneglen om det er ny type eller. Skal også have set på askefarve for at vurdere forbrænding, men røg"farve" er nærmest usynlig, flammen er - set gennem det fine skueglas - gullig og rolig . måske med en anelse rødlige spidser.

Har oplevet røg udvikling een gang i forbindelse med optænding, men det var da jeg havde demonteret det gamle oliefyr fra skorsten uden at lukke hullet i skorsten og derved fjernet al træk. Så da jeg havde undret mig i 5 sekunder tænkt i 5 sekunder og brugt 10 sekunder på at hente en håndfuld rockwool til at proppe i skorstens hullet stoppede det.


nemocharley

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

Indlæg af nemocharley » 19 feb 2014 21:13

Tillykke med pillefyret :great:

Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

Indlæg af bobzinen » 19 feb 2014 21:25

klosterskov skrev:Fik i sidste uge det nye Pellux 100 med PB 20 MAX brænder på plads.

Fyret er købt med iltstyrring som ekstratilbehør.

Tilkobling var utrolig enkel. Der fulgte en kvik giude med bestående af nogle A4 sider. Første side er 8 punkter man skal igennem for at idriftsætte fyret. De efterfølgende er en side for hver type ekstraudstyr man kan købe (iltstyrring vejrkompensering etc).

Så man følger punkterne på side 1 til man når punkt 4 - for evt. ekstraudstyr gå til relevant side - gør som beskrevet på den side og tilbage igen.

I mit tilfælde helt enkelt, monter ekstra CAN-bus modul i den let tilgængelige el central foran. Monter selve lambda sonden og et par indstillinger på computeren.

Nu havde jeg problemet , fyret var brugsklart , men jeg havde jo ingen piller. Starte bilen køre til Jem og Fix købe 6 sække af de billigste de havde.

Så - Hælde i tanken - fylde sneglen (ca 5 minutter) - trykke på start !! - spændt

display viser: rense - optænding - drift - modulering , , det kører bare!!

Nu har det kørt lige godt en uge ingen hickups - eneste problem er at der snart ikke er flere piller :-(

Må snart stoppe det og se på mekanikken ved sneglen om det er ny type eller. Skal også have set på askefarve for at vurdere forbrænding, men røg"farve" er nærmest usynlig, flammen er - set gennem det fine skueglas - gullig og rolig . måske med en anelse rødlige spidser.

Har oplevet røg udvikling een gang i forbindelse med optænding, men det var da jeg havde demonteret det gamle oliefyr fra skorsten uden at lukke hullet i skorsten og derved fjernet al træk. Så da jeg havde undret mig i 5 sekunder tænkt i 5 sekunder og brugt 10 sekunder på at hente en håndfuld rockwool til at proppe i skorstens hullet stoppede det.
Plug and Play no more no less ... teløk :P
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Pellux 100 PB 20 Max .. Hvor nemt kan det være

Indlæg af Lau » 19 feb 2014 21:32

Ikke så meget pis der! Rart at kunne klare sig uden startkabler og forkromet mellemgasfordeler..


Besvar