Udskydningsfejl i NIBE PB20

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Udskydningsfejl i NIBE PB20

Indlæg af Ugelvig »

30-35 kg pr. døgn er jo heller ikke alarmerende ved 300 kvm...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Udskydningsfejl i NIBE PB20

Indlæg af nemocharley »

næ det er det vel egentlig ikke - ligger selv på 15-25kg i dagligt snit denne "vinter"
fusker
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18 feb 2014 10:37

Udskydningsfejl i NIBE PB20

Indlæg af fusker »

Hej Forum

Jeg har testet pilleforbruger efter effekten i er sat ned fra 12 kw til 10 kw i min PB20. Der er nu kun få start-stop i løbet af dagen. Min konklussion er at pilleforbruger er uændret, men jeg tror det er en ubetydelighed mindre. I to døgn har jeg brugt i alt 4,6 sæk a 15 kg., så det må være 34,5 kg /døgn. De andre gange jeg har målt forbruget har nøjagtigheden ikke været for god.

Fusker
nemocharley

Udskydningsfejl i NIBE PB20

Indlæg af nemocharley »

det er ikke altid lige let at måle sit forbrug på daglig basis - at finde et solidt gennemsnit må vel kræve nogle sæsoner tænker jeg.
Teorien er jo jo at der tabes energi i opstartsfasen, men samtidig tester de jo til en højere virkningsgrad ved de høje kw - så jeg ved ikke - er vel ikke andet for at bruge noget tid på hver indstilling -

isolering og tætning af hytten det virker med garanti :)

jeg fik lidt hjælp på det svenske forum - hvor holdningen er at så lav kw og så lange gangtider som muligt er ønskeligt - medmindre man har en stor akkutank på, hvor der bare skal tryk på kw og så ellers styring (timer, vejrkompensering) fra tanken.

Besvar