Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp til opsætning

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Hjælp til opsætning

Indlæg af martin_b » 14 dec 2013 19:49

Kunne du ikke finde svaret i den tråd med det samme problem som du omtaler?
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


nemocharley

Hjælp til opsætning

Indlæg af nemocharley » 14 dec 2013 20:17

Ting jeg studser lidt over.

1) det der med pumpen og den marginalt dyrere elregning - skyldes det at den kører hele tiden? Altså er der konstant cirkulation i hele varmesystemet?

2) den står fast på 70 grader - er der ingen modulation, eller skal det forstås sådan at ydelsen tripper lidt op og ned for at holde 70 grader? Indstillingerne??

Jeg tror det er normalt at fyret har en temp. difference på 10-12 grader i fremløb vs retur. Håber de mere erfarne pellux ejere kan hjælpe lidt her.

Jeg er selv amatør og ikke teknik nørd men jeg har læst min egen manual (til min pellmax) godt igennem, og med det setup jeg har bruger jeg 12-15kg i døgnet pt (ca. 20 under stormen). Så dit forbrug er ikke alarmerende, set herfra - men jeg synes du gør ret i at studse over de misforhold i forhold til før og efter, der er noget som ikke rimer.

En anden ting. Der er få fyr, hvis nogen til under 30-40k man ikke selv skal pille ved i et eller andet omfang. Det er vist bare sådan det er.
Last edited by 1 on nemocharley; edited 14 times in total

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Hjælp til opsætning

Indlæg af Landlyst » 14 dec 2013 21:00

Socordia skrev:

en anden gut skrev herinde med det nøjagtigt samme problem, der var 12 sider med svar som jeg læste igennem. han blev bombarderet med nøjagtig de samme spørgsmål, og ingen svarede på problemet, 12 sider senere havde han smidt 3500kr efter iltstyring og andre ting uden at få sit spørgsmål besvaret.

det handler ikke om at jeg ikke vil besvare spørgsmål, det handler om at du ikke vil læse. for jeg skriver netop at jeg ingen tilkøb har lavet, jeg har ikke ændret på nogen indstillinger ud over at sætte kedeltemp til 70.

derfor er spørgsmål om hvad mine indstillinger er irrelevante, det handler om at jeg søger en som ved hvad man skal ændre på når det nye modul som andre åbenbart også har haft problemer med laver koks i det.

som den næste skriver så har det modul åbenbart nogle ændringer fra fabrikkens side som gør at det bruger flere piller - og måske, siden der er andre der har problemer med det, var der en som kunne sige præcist hvad jeg skulle ændre for at få det på ret køl igen.

så når jeg skriver at det kun er det jeg søger svar på, så er der intet ondt ment i det, og det er da pænt af dig at forsøge at hjælpe.

men jeg ringer til Vølund så må de sende ham ud igen og få det til at kører igen.
Undskyld mig men det der svare skisme til at du går til lægen og siger du er syg.... Lægen spøger hvad der er galt? Du svare jeg er syg...

Der er jo ingen her som er synske... Og da ingen ved hvad du har koblet til og hvordan, så er det lige så godt at skyde ænder i tåge med en haubitzer.... Det er held hvis man rammer...

Det må være i dine indstillinger at det ligger men ingen kender jo dine indstillinger nu eller hvad de var før, så hvis ikke du kan/vil fortælle hvordan anlæget er skruet sammen og hvad dine nuværende indstillinger er så, tror jeg da også det er nemmere at du beder montøren om at rette fejlen (hvis der er en fejl)

Vi plejer at være ret hjælpsomme her inde, men det er nødvendig med 2-vejs kommunikation for at der kommer noget konstruktivt ud af det....

LARS67
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24 feb 2013 15:23
Mit fyr: Pellux 100, PB 20 brænder
Areal: 240
Brændsel: piller
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: 7323 Give

Hjælp til opsætning

Indlæg af LARS67 » 29 jan 2014 19:24

Vi har også fået skiftet vores hovedmodul flere gange. Inden det gik galt første gang, var vi rigtig godt tilfreds med fyret, og det var virkelig økonomisk. Indtil modulet blev skiftet første gang, så gik det galt derfra. Fyret kunne ikke køre på samme måde som den kørte inden, senere har vi fået sort display to gange, fået skiftet modul igen, men ingen af gangen har den kunnet komme til at køre som den kunne som dengang vi fik den. Vi har diskuteret med den ene montør som var her, men han kunne ikke forstå det. Nu bruger den næsten 1/2 gang piller mere end dengang vi fik den, og der var det også streng vinter

Jeg har også startet en tråd herinde, dengang det gik galt første gang, og spurgte om der var nogen der havde samme problem, men der var ingen som skrev, så jeg blev helt glad( hvis man nu kan kalde det det ) da jeg læst der var en anden som syntes at havde det samme problem som mig.

Kirfre
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23 jun 2013 23:59
Mit fyr: Vølund pellux 100
Areal: 200 + 110 tilbygning
Brændsel: Lava og barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Årligt forbrug: 10 t. Det første år
Geografisk sted: Nordfyn
Givet likes: 2 gange

Hjælp til opsætning

Indlæg af Kirfre » 08 feb 2014 10:37

LARS67 skrev:Vi har også fået skiftet vores hovedmodul flere gange. Inden det gik galt første gang, var vi rigtig godt tilfreds med fyret, og det var virkelig økonomisk. Indtil modulet blev skiftet første gang, så gik det galt derfra. Fyret kunne ikke køre på samme måde som den kørte inden, senere har vi fået sort display to gange, fået skiftet modul igen, men ingen af gangen har den kunnet komme til at køre som den kunne som dengang vi fik den. Vi har diskuteret med den ene montør som var her, men han kunne ikke forstå det. Nu bruger den næsten 1/2 gang piller mere end dengang vi fik den, og der var det også streng vinter

Jeg har også startet en tråd herinde, dengang det gik galt første gang, og spurgte om der var nogen der havde samme problem, men der var ingen som skrev, så jeg blev helt glad( hvis man nu kan kalde det det ) da jeg læst der var en anden som syntes at havde det samme problem som mig.

Har du set vores svar i en anden tråd om det med skærmen ?? Altså at der mangler en ledning der giver jordforbindelse til displayet ??


Besvar