Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ecoteck Lisa. Pilleforbrændingsproblem.

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
Atropine
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 sep 2012 20:19
Mit fyr: Ecoteck Lisa
Areal: 112
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8766

Ecoteck Lisa. Pilleforbrændingsproblem.

Indlæg af Atropine » 20 dec 2021 21:32

Hej.
Stående over for et sådant problem. Ovnen tænder, antænder pillerne, kører i en halv time eller en time og ... begynder ukontrolleret at kaste piller ind i forbrændingskammeret. De har ikke tid til at brænde ud og tilstoppe brændskål. Og pillerne fortsætter med at strømme ind i kammeret.

Glasset på lågen bliver helt sort, men gennem hullerne kan man se, at ilden i brændeovnen brænder, som uden træk. Det vil sige, at flammens form ikke er i form af en stråle/jet, men fylder kaotisk hele forbrændingskammerets volumen. Hvis forsøger jeg at slukke for ovnen ved at skifte til “rensning slut” tilstand, stopper pilledispenseringen ikke, selvom skærmen viser “rensning slut”.

Kun fysisk afbrydelse af netværket hjælper. Det lykkes ikke altid fra den første gang. Jeg slukker for strømmen, venter 10 sekunder, tænder den og viser igen “rensning slut” på skærmen og fortsætter med at fodre pillerne. Jeg er nødt til at gøre dette flere gange, indtil pillefoderet stopper og “rensning slut” tilstanden virkelig begynder at virke. Dette sket før, men det var to eller tre gange, og jeg kunne stadig ikke finde årsagen.

Ovnen fortsatte med at fungere normalt. Pillerne er de samme. Jeg troede der var et problem med røgtemperatursensoren, men jeg kan ikke tjekke. Og ovnen fungerer stadig normalt i et stykke tid. Jeg rensede ovnen gennem lugerne.
Måske nogen har beskæftiget sig med et lignende problem eller kan rådgive, hvor skalman kikke lede, hvad skal man gøre? Tak på forhånd.
Vedhæftede filer
654BF3FE-3D1C-45F8-B38E-E2A7FEFFEC7F.jpeg


Besvar