Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Everbest Milano 11 kw fejl - e2 og e3

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
yvonne
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19 dec 2012 22:00
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 6 gange

Everbest Milano 11 kw fejl - e2 og e3

Indlæg af yvonne » 19 feb 2021 16:29

Har købt en brugt everbest Milano som er virkelig velholdt, men! den melder fejlkode E2 og E3 og går så ud, er der nogle der har erfaring med dette og evt.løsning? for ja den har en ny prøvningsattest osv...men det nytter jo fedt, når den ikke virker :( ellers må den jo sælges som reservedele øv øv


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Everbest Milano 11 kw fejl - e2 og e3

Indlæg af Dunas » 19 feb 2021 17:49

Har prøvet om jeg kunne finde manual/brugervejledning af Everbest Milano på nettet. Det kan jeg ikke finde.
Tænker, har du ikke manual/brugervejledning til din træpilleovn, der bør være en fejl oversigt over forskellige alarmer, så som e2 e3,
står som regel på de sidste sider.
Ellers må du ringe til den forhandler, hvor din ovn er købt.

yvonne
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19 dec 2012 22:00
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Everbest Milano 11 kw fejl - e2 og e3

Indlæg af yvonne » 19 feb 2021 17:59

Men jeg har købt den brugt - hvor manden sagde den intet fejlede, problemet er jeg købte den privat, så det er jo mega træls og jo har manualen men der står bare dette: E2 - flame sensor thermocouple failed (men hvad betyder det i praksis, det står der intet om) og E3 - er hvis tænding ikke lykkes så går ovnen automatisk ud, men det idiotiske er at den var tændt og brændte fint og pludselig sker der en E3 og så slukker ovnen, giver ingen mening og hvad gør man så?

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Everbest Milano 11 kw fejl - e2 og e3

Indlæg af Dunas » 19 feb 2021 18:22

yvonne skrev:
19 feb 2021 17:59
Men jeg har købt den brugt - hvor manden sagde den intet fejlede, problemet er jeg købte den privat, så det er jo mega træls og jo har manualen men der står bare dette: E2 - flame sensor thermocouple failed (men hvad betyder det i praksis, det står der intet om) og E3 - er hvis tænding ikke lykkes så går ovnen automatisk ud, men det idiotiske er at den var tændt og brændte fint og pludselig sker der en E3 og så slukker ovnen, giver ingen mening og hvad gør man så?
E2 - flame sensor thermocouple failed kunne tyde på en defekt føler (=flammesensor, røggasføler). Hvis den ikke virker, kan ovnen ikke køre optimal.
En har haft et lignende problem. viewtopic.php?t=32158

nu har jeg fundet frem til fejlen E2 skyldes sensoren som sidder i toppen af brændkammeret. men hvilken type sensor der er tale om er så det store spørgsmål. det ligner til forveksling en pt100 føler men måler kun
5,3ohm ved 5 grader
5,9ohm ved 22 grader
7,2ohm ved 54 grader
Det er et spyd på 20cm længde der er skruet ned i toppen med kun 2 ledninger. på selve printet står der kun K+ og K- hvor denne tilsluttes.


Du kunne prøve og kontakte https://www.reservedelpilleovn.dk/shop/frontpage.html og se om de kan hjælpe dig.
Eller evt. https://ecoteckshop.dk/

yvonne
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 19 dec 2012 22:00
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Everbest Milano 11 kw fejl - e2 og e3

Indlæg af yvonne » 20 feb 2021 09:28

Mange tak for rådet - der står bare ikke mere i tråden end det :)


Besvar