EcoTeck Lisa 2006 For mange piller / Brænder Over / Koger Over

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Besvar
KristensenM
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 nov 2016 12:55
Blevet takket: 3 gange

EcoTeck Lisa 2006 For mange piller / Brænder Over / Koger Over

Indlæg af KristensenM »

Hej Allesammen.....

Jeg har gennem længere tid haft problemer med EcoTeck Lisa pilleovn fra 2006....
nogen gange kørte det nogen lunde og pludselig brændte den over glasset blev helt sort og hele brændeskålen var over fyldt med piller samt bunden...
jeg erfarede at styringen pludselig begyndte at tænde permanent for sneglen som regel når rensningen gik igang lige inden at den gik den gik i ECO-stop....
EcoTeck Brændt over.jpg
jeg har nu fundet oversagen til problemet og synes lige jeg ville dele det med jer så I ikke også river alt håret af jer selv... icon_cheesygrin.gif

i mit tilfælde sidder der nogle X2-Sikkerheds-Kondensatorer på styreprintet ved udgangene til Røggassuger, Ventilator, Varmelegme og Sneglen (Makeret med rød cirkel på billedet)....
EcoTeck Styring Makeret.jpg
De skulle alle 4 have været på 22nF men da jeg målte på dem, målte jeg henholdsvis 10, 5, 3 og 1nF på dem...
x2Kodensator.jpg
jeg har nu skiftet dem til nogle nye og har endnu ikke oplevet samme problem og det virker som om at det køre meget mere stabilt nu...
ovnen producere meget mindre aske nu og det brænder ikke over og det er meget lettere at justere ovnen nu....

håber ikke at i løber ud i samme problem men hvis i gør så tjek Div. kondensatore på printet inden i bare køber et nyt med mindre at det ikke er penge i mangler....

/KristensenM

Besvar