Regler

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
pendec

Re: Regler

Indlæg af pendec »

Hans421976 skrev: 18 maj 2019 21:49 Nej okay, tak for det. Men tænkte på bunden og hvor langt pladen/fllisen skal gå ud. Burde nok ha tydeligjort, hvad jeg mente, sorry
Her er pladen ikke købt til brændeovnen, den tog jeg med fra tidligere hus, om der er 1mtr plade der foran, tror jeg ikke men godkendt er den.

Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Regler

Indlæg af Centrifugal »

Hans421976 skrev: 18 maj 2019 17:40 Ok måske lidt kedeligt emne. Men er der en venlig sjæl, der kan hjælpe med at finde ud af, hvad reglerne er for afstandene når man opsætter en pilleovn... jeg har læst noget med 15 cm fra ovn til bagvæg og 30 cm rundt ovnen i forhold til gulvpladen. Men Vil gerne have det sort på vidt. På forhånd tak
Standard for brandsikre underlag under brændeovne herunder pilleovne er min 30 cm fra lågen foran og min 15 cm til siderne. De mål der står på ovnen er møbleringsafstande og min afstanden til loft. En alm gipsplade er et møbel pga parpirbelægningen, mens en fibergipsplade er væg.
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.
Besvar