Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Zarge » 24 apr 2014 23:22

Og hvis det ER et 400kw fyr, så æder den vist også så mange piller at de par håndøre den sluger i strøm er irrelevante... drinking25.gif


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af lamborg » 25 apr 2014 06:11

Hæ hæ Lau .. Ja for den da lad os være seriøse på et dybt seriøst spørgsmål. Det er jo meget vigtigt at vide hvor meget strøm, der bruges til fyret når man skal fyre et bilka varehus op.
Trådstarter må meget undskylde hvis nogen har formastet sig til at være lidt morsomme...
Meeeeeen så kunne man som trådstarter jo svare på de uddybende spørgsmål der bliver stillet så kunne man jo muligvis undgå spøgefuldhederne :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Lau » 25 apr 2014 09:17

lamborg skrev:Hæ hæ Lau .. Ja for den da lad os være seriøse på et dybt seriøst spørgsmål. Det er jo meget vigtigt at vide hvor meget strøm, der bruges til fyret når man skal fyre et bilka varehus op.
Trådstarter må meget undskylde hvis nogen har formastet sig til at være lidt morsomme...
Meeeeeen så kunne man som trådstarter jo svare på de uddybende spørgsmål der bliver stillet så kunne man jo muligvis undgå spøgefuldhederne :-)
Du tænker ikke trådstarter kunne have taget fejl, og fyret i stedet var et 40 KW? og trådstarter overvejer den totale mængde af udgifter til, måske driften af et nyt hus?

Men hvis du nu er permanent fejlfri - så kan jeg godt se det ikke kunne være en mulighed.. :great:

Det var da en overvejelse jeg havde, da jeg skiftede fra gas til piller - der var mange fine fyr og mange af dem brugte over 100 watt i timen.
Jeg valgte et fyr med lavt strømforbrug og få sensorer - for at få lavere driftsomkostninger.

Det hjælper ikke at spare på varmeudgiften, hvis du sætter til, på strømudgiften.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Landlyst » 25 apr 2014 15:52

Lau skrev:
Du tænker ikke trådstarter kunne have taget fejl, og fyret i stedet var et 40 KW? og trådstarter overvejer den totale mængde af udgifter til, måske driften af et nyt hus?

Men hvis du nu er permanent fejlfri - så kan jeg godt se det ikke kunne være en mulighed.. :great:

Det var da en overvejelse jeg havde, da jeg skiftede fra gas til piller - der var mange fine fyr og mange af dem brugte over 100 watt i timen.
Jeg valgte et fyr med lavt strømforbrug og få sensorer - for at få lavere driftsomkostninger.

Det hjælper ikke at spare på varmeudgiften, hvis du sætter til, på strømudgiften.
Spørgsmålet er: Er der nogen der ved, hvor meget el et træpillefyr på en 400kW effekt bruger i timen?

For det første så er 400kW dælme stort...
For det andet så er 40kW dælme stadig stort....
For det tredie så er 4kW meget lille....

Så når man spøger på den måde må man komme med suplerende oplysninger ellers har vi jo ingen jordisk chance for at svare korrekt! :roll:

Et fyr med en effekt på 400kW må jo formodes at have en del styrring, og blæsere/sugere... Og i så fald er det næppe helt uvæsentligt hvor stor en effekt det yder, tror forskellen fra minimuns forbrug bare på blæsere til maksimum er temmelig stor på sådan et fyr...

Så vi må jo bede trådstarter om at komme med yderlige oplysninger...

Fabrikat og model på fyret? Hvad skal det egentligt opvarme? Vil det køre på de 400kW hele tiden eller vil det måske køre 25% ydelse?

Så Lau vi kan jo alle tage fejl men træd lige af Lamborg, han har jo ret :great:

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Lau » 25 apr 2014 17:51

Landlyst skrev:
Så Lau vi kan jo alle tage fejl men træd lige af Lamborg, han har jo ret :great:

icon_cheesygrin.gif Gu vil jeg ej!

Det er kvindens første spørgsmål, i et emne hun sandsynligvis ikke ved noget om, så hun skal da høfligt guides i den rigtige retning.

Man kunne jo lige undlade sarkasmen i et lille øjeblik, lade damen komme til orde og se om ikke man kan få styr på fakta - husk på at det kan være en intimiderende oplevelse at spørge vidt og bredt, for så kun at blive gjort til grin - man kunne jo tage pænt imod nye brugere, istedet for hån, fra første øjeblik.


Og 40 kw er da et pænt klejnt fyr, på de fleste gårde, i min omgangskreds.


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Flammen » 25 apr 2014 18:26

Lau skrev:

icon_cheesygrin.gif Gu vil jeg ej!

Det er kvindens første spørgsmål, i et emne hun sandsynligvis ikke ved noget om, så hun skal da høfligt guides i den rigtige retning.

Man kunne jo lige undlade sarkasmen i et lille øjeblik, lade damen komme til orde og se om ikke man kan få styr på fakta - husk på at det kan være en intimiderende oplevelse at spørge vidt og bredt, for så kun at blive gjort til grin - man kunne jo tage pænt imod nye brugere, istedet for hån, fra første øjeblik.


Og 40 kw er da et pænt klejnt fyr, på de fleste gårde, i min omgangskreds.
nemlig. og 400kw er vel heller ikke specielt stort, hvis det skal opvarme væksthuse/planteskole

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Tom_AT » 25 apr 2014 20:21

Hvorfor er det blevet sådan at der ikke kan forventes at man stiller en smule krav til folk. Alting er sgu blevet så fodformet og politisk korrekt at det er til at brække sig over. Ja undskyld mig.

Trådstarter opretter en tråd angående et pillefyr i Pilleovn forum. Det havde sgu været lækkert hvis vedkommende havde brugt bare 2 sek på at placere tråden rigtigt. Og måske brugt bare 10 min på at sætte sig lidt mere ind i sagen, inden der stilles spørgsmål.

Det her er da trods alt et forum for nogenlunde voksne mennesker, ikke arto.dk eller lignende.

Det er det samme for alle mulige slags fora hvor der blivet spurgt i om ting og sager uden at trådstarter har gidet sætte sig lidt ind i hvad der bliver spurgt om, og i øvrigt er for doven til at læse lidt korrektur eller placere tråden det rigtige sted.

Nå, bare lidt øf fra mig :)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Landlyst » 25 apr 2014 20:33

Lau skrev:

icon_cheesygrin.gif Gu vil jeg ej!

Det er kvindens første spørgsmål, i et emne hun sandsynligvis ikke ved noget om, så hun skal da høfligt guides i den rigtige retning.

Man kunne jo lige undlade sarkasmen i et lille øjeblik, lade damen komme til orde og se om ikke man kan få styr på fakta - husk på at det kan være en intimiderende oplevelse at spørge vidt og bredt, for så kun at blive gjort til grin - man kunne jo tage pænt imod nye brugere, istedet for hån, fra første øjeblik.


Og 40 kw er da et pænt klejnt fyr, på de fleste gårde, i min omgangskreds.

Det skal du sgu! icon_cheesygrin.gif Han kan jo ikke arbejde når du står på ham.... 8)

Hvem siger det er en kvinde? :shock:

Men det er jo som Tom sagde... Hvor langt køre en 4.5m lang bil på literen..... Sådan et spørgsmål kan man ikke svare på, eller jo det kan vi men det er jo umuligt at vide om det er det rigtige....
Tom_AT skrev:Hvorfor er det blevet sådan at der ikke kan forventes at man stiller en smule krav til folk. Alting er sgu blevet så fodformet og politisk korrekt at det er til at brække sig over. Ja undskyld mig.

Trådstarter opretter en tråd angående et pillefyr i Pilleovn forum. Det havde sgu været lækkert hvis vedkommende havde brugt bare 2 sek på at placere tråden rigtigt. Og måske brugt bare 10 min på at sætte sig lidt mere ind i sagen, inden der stilles spørgsmål.

Det her er da trods alt et forum for nogenlunde voksne mennesker, ikke arto.dk eller lignende.

Det er det samme for alle mulige slags fora hvor der blivet spurgt i om ting og sager uden at trådstarter har gidet sætte sig lidt ind i hvad der bliver spurgt om, og i øvrigt er for doven til at læse lidt korrektur eller placere tråden det rigtige sted.

Nå, bare lidt øf fra mig :)
Helt enig :great:

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af lamborg » 25 apr 2014 20:51

Sig mig engang Lau. Smager din sukker mad af tis :-) Eller er du præ ? :-)
Vær dog lidt useriøs mand. :-)... Trådstarter kan da sagtens komme til orde eller er der nogen af os der holder vedkommene fra tastaturet ?
Spørgsmålet i denne tråd er jo total useriøs når man ikke gider svare på de modspørgsmål der kommer og jo jeg har tænkt at det nok var et 40kw,men det ændre jo ikke på at der ikke bliver svaret vel. Hvis det er et gækkebrev så er påsken forbi :-)
Og hvad fanden er der galt i at lave lidt sjov....
Som Jørgen Ryg sagde " hvorfor faen skal det være så surt "
Eller er du ansat ved skattevæsnet :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Elforbrug for træpillefyr 400kW

Indlæg af Tom_AT » 25 apr 2014 20:53

Nemlig Lamborg.. Som man spørger, får man svar ;)


Besvar