Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vi fryser!

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

Vi fryser!

Indlæg af Djursland » 17 mar 2014 09:21

jkjensen skrev:Der er tale om en Ecotech HR 100 i et hus på 142 kvadratmeter.

den skal kunne varme det hus op

går den tit i eco stop eller køre den hele tiden

hvordan er flammen når den køre. jeg tænker på om der er meget blæs på den eller om den er stille og rolig

hvad stå din blæser hastighed på af omd når den køre

og hvad er røg temp

Mvh Flemming
Ecoteck HR 100


jkjensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12 sep 2013 10:32
Mit fyr: Ecoteck HR 100
Areal: 142
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5491
Geografisk sted: Fyn

Vi fryser!

Indlæg af jkjensen » 17 mar 2014 09:48

Mens det var vinter var der slet ingen eco-stop. Nu hvor det er forår kan den sagtens følge med og kører 10-15 min mellem eco-stop. Alligevel bruger vi stadig mellem 25 og 30 kg i døgnet.

Flammen er på ingen måde stille og rolig :shock:

Billedet er taget i vinter, da problemet var størst. På det tidspunkt fik pilleovnen alle de piller den kunne sættes til at tage ind.
Vedhæftede filer
Display HR100.jpg

Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

Vi fryser!

Indlæg af Djursland » 17 mar 2014 10:23

hmmmm

141 gr og 2540 omd fortæller at den nok er for lille eller slet ikke renset jeg kan ikke få min over 93 gr i røg temp

der er noget galt et sted

enten er alle vinduer åben eller også er huset meget dårligt isoleret og meget utæt og alle vandrør frit liggene

ellers er den bare for lille

har i skruet pumpen ned i hastighed så den kan følge med evt jeg tænker at der må være en kæmpe afkøling på vandet siden den ikke kan følge med

mit hus er 90-95 kwm og der kan den sagtens følge med og flammen er på ingen måde vild. røgsugene køre med 1100 til 1400 omd når den køre fuld skrue og røg er max 93 gr og da det var vinter brugte den 20-21 kg i døgnet og nu når det blæser hele tiden bruger den 16 kg ca

hvad står temp til i vandet


ellers ring til benjamin der har ecotech og forlæg ham problemet så er jeg sikker på han finder ud af hvad der er galt for han er dygtig og super flink i forhold til jan der sider deroppe

så få fat i benjamin

for der er noget helt galt når den ikke kan følge med og så er det lige meget om det hade været et 10 kw fyr for det ville heller ikke kunne følge med
Ecoteck HR 100

Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Vi fryser!

Indlæg af Renevinum » 17 mar 2014 11:37

Hvis i finder ud af den er for lille og skal ha' en større, så kunne jeg måske godt være intr. I at købe den til mit udlejningshus :-)


Besvar