Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Størrelse på snegl på Bioheat 149

Spørgsmål vedr. BioHeat samt det tilbehør der laves til BioHeat pillefyret
Besvar
scj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 maj 2012 17:19
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Årligt forbrug: 5
Geografisk sted: Aars

Størrelse på snegl på Bioheat 149

Indlæg af scj » 27 jul 2023 15:26

Jeg købte et brugt Bioheat 149 sidste år, og generelt har det kørt OK. Jeg fik også en masse reservedele med, bl.a. et par fødesnegle og et ekstra føderør med mindre diameter.
Da jeg skiftede fra 6 mm til 8 mm piller, var der mange problemer med, at sneglen satte sig fast. På et tidspunkt kunne jeg ikke engang rokke den med en stor rørtang. Jeg tømte så magasinet og fik sneglen løsnet ved at slå på føderøret og rokke sneglen med rørtangen. Det viste sig, at sneglen var lavet med meget tykt gods, så 8 mm pillerne kunne sætte sig godt fast imellem sneglen og føderøret. Jeg skiftede så til et tyndere føderør, og så kunne sneglen godt køre, men nu kan den ikke køre ret mange piller op, så ydelsen er faldet gevaldigt.
De andre to snegle, jeg fik med, har meget tyndere gods i sneglen, så jeg tænker, at jeg måske skal skifte snegl, så den lettere kan skære en pille over, hvis den kommer i klemme.
Min udfordring er så, at jeg ikke ved, hvilken snegl der passer til hvilket føderør.
Mit spørgsmål til I andre bioheat brugere er derfor, hvilken diameter har jeres snegl og hvilken diameter har jeres føderør?
Mvh
SCJ


Besvar