Skal jeg købe en ekoheat 15 kWh

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Ekopower
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Skal jeg købe en ekoheat 15 kWh

Indlæg af Ekopower »

[quote="MartinLau"]
Nogle gang kan askespindelen godt trænger til lidt smørelse mellem rensningerne og det kan man ikke rigtig uden at slukke fyret og skille brænderen ad. Så kan man lige så godt rense. Sidst lykkedes det mig dog at gøre det mens den kørte.
Skrue fronten af brænderen og hev den 5 cm ud, så jeg lige kunne smøre med en lang pensel.

Hej Martin

Vi har selvfølgeligt videre udviklet på dette og kan fortælle dig, at brænderne fra medio 2014, vil blive udstyret med en plade på siden af brænderen, som man bare skuer af og så kan man smøre spindlen ind fra siden. Der skal ingen ledninger afmonteres og man kan nemt gøre det, mens kedlen er i drift.
Men JA, Martin, Dette hjælper jo selvfølgeligt ikke jer, som har købt :?
Ekopower
Dan Elkjær

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Skal jeg købe en ekoheat 15 kWh

Indlæg af Bigfoot »

Ekopower skrev:
havde det ikke været bedre at udvikle en anden spindel, som ikke skulle smøres??? i stedet for bare at nappe et hul i skibet, med en plade for?
Det er jo der problemet med de ekoheat tit bliver nævnt, at folk døjer med enten spindlen, eller gevindblokken på den.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Ekopower
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Skal jeg købe en ekoheat 15 kWh

Indlæg af Ekopower »

Hej
Nu har vi jo fået løst problemerne, som der var med spindlen, så dette system fungerer faktisk fint icon_cheesygrin.gif
Men vi er desværre også låst af selve testen, da vi ikke må ændre på ting, som har med selve forbrændingen at gøre. Vi må altså ikke ændre på den hastighed, som asken bliver skubbet ud med eller f. eks. begynde at skubbe hele bålet ud osv.
Mvh.
Ekopower
Dan Elkjær

Besvar