Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Ekoheat

Indlæg af Squashbuddy » 06 okt 2012 14:21

Jeg mente skam heller ikke det var dig selv der skulle undersøge det :-) Det får du ikke meget ud af hvad angår reklamation, men sgu da dejligt at du så hurtigt kunne få noget nyt op når det er denne årstid.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ekoheat

Indlæg af Rene`larsen » 06 okt 2012 14:36

mgmone » 06 Oct 2012, 08:09 skrev:Hej Rene
Med fare for at blive kaldt useriøs!
Hvis du vil stå på mål for Ecoheat vil det så ikke være mere seriøst at hjælpe en Ecoheat kunde som har et fyr med reklamtionsret, brændt styring, ingen varme og ingen hjælp fra leverandør, end at bruge tid på at nedgøre folk der har ondt af den frysende Ecoheat kunde.

Hilsen Karsten Tekniker hos MGM-pillefyr.dk

er noget udforstående over for dette indlæg (Karsten) mener du at jeg skal agere over for en kunde jeg ikke har solgt et anlæg til, hvis det er til fældet er jeg uenig. Jeg hjælper folk på dette forum så godt jeg kan og det er der nogen der sætter pris på.

PS. Men sjovt at at du komentere på dette, jeg husker så ude mærket da jeg havde en af de hvide hvor mange gange jeg måtte rykke få at få ny styrring på. hvis jeg siger 6 mdr har jeg ikke overdrevet :oops:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ekoheat

Indlæg af Grevens » 07 okt 2012 01:44

@ gruno ... -det dælme en trist historie ... -uanset hvad der er op og ned i denne sag, så håber jeg sku´ det ender bedre end det er startet ... ... hvis du har mulighed for at tage et billed eller to af "fantaén" så for du ikke skæld ud af mig ihvertfald ... nogle gange siger billeder mere en tusind ord ... ... - og ja, man skal passe på med at udtrykke sig på skrift når blodet koger ... så det langt bedre at gå uden for og råbe og skrige og sige alle de grimme bandeord man kan komme i tanke om ...

@ bentmek ... - der er ikke noget fundamentalt forkert med at finjustere og optimere sin pillebrænder ... ... heller ikke på brædselsmængde og / eller lufttilførsel ... ... heller ikke på en Ekoheat ... ... - og i dette tilfælde er det efter det oplyste et "gør det sæl" projekt, med de fordele og ulemper det medfører, jævnfør de ovenstående indlæg ...

- ud af de cirka 5,3 millioner danskere tilstede i kongeriget, er der vel ikke mange der i virkeligheden ved, hvorfor der på dette samlede anlæg er gået noget helt galt ... styring der er svedet ? 220v vægudtag der er synderen ? pumpestyring der er faldet af ? smeltet faldrør ? død fugl i skorsten ? varm aske i plastikspand ? cigarretrygning ind over silo ?

- man krydser fingre for at det ender godt ...
...

sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Ekoheat

Indlæg af sjensen » 07 okt 2012 10:38

Det et godt nok noget skidt med et nedbrændt fyr. Reklamation kan ende på en helt anden måde end man for venter Af to årsager. hvor stor er chancen For at få en god hjælp hvis man starter med ikke at være forhandlingsvillig og det gælder begge parter. Hvis man starter en hidsig og nedladende og måske et personlig angreb. Kræver det en meget dygtig modtager for ikke at sådan en forhandling kører af sporet. Og ingen af parterne for noget brugbart ud af det og slet ikke kunden. Han for sikker kun det mindeste forhandler kan slippe afsted med, hvis man gør ham godt sur. Så hold det først intern opfordre til at løse det i fællesskab. Hvis det ikke lykkes at få noget som helst så er det ok at skrue bissen på.

Tja når man laver gør de selv arbejde er det jo en selv som må tage skraldet hvis noget er gået galt, det må vvs'er jo også men her går det jo ikke ud over kundens penge pung. Det er der man så må overveje om man vil spare de ekstra penge en vvs'er koster.

OBS. Har du fået noget andet til at varme op med Andet mærke fyr eller en erstatning. Det melder historin ikke noget om.

Hilsen Sjensen

gruno
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 04 mar 2011 21:41
Mit fyr: Salamander A1,4m2 og Bs1016 mini
Areal: 175m2+50m2 værksted
Brændsel: piller+træ
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Sønderjylland

Ekoheat

Indlæg af gruno » 01 dec 2012 20:13

Hej Sjensen og alle andre.. Jojo, da Ekofætteren døde kontaktede jeg den lokale vvs mand,hvorefter han samme dag leverede en Scotte mini med den nye bs1016 kedel.
Den har kørt uden problemer fra dag et..
Angående Gør de selv arbejde.Så har jeg alle forudsætninge for at montere sådan en bette hårtørrer på forsvarlig vis,så der har selvfølgelig ikke været nogle problemer med forsikringsselskabet.
Bare pisse træls med alt det bøvl,pga et tvivlsomt produkt.


sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Ekoheat

Indlæg af sjensen » 02 dec 2012 12:54

Hej Gruno
Det er jo dejligt at den lokale vvs mand havde noget mere stabilt i baghånden. Jeg er glad for at jeg har ventet med at invister i nyt pille fyr Ekopower var ellers et fyr jeg havde til tro til da det ellers frem gik at være udviklet i danmark, samt valgt ud fra kendte teknikker fra andre pillefyr, efter at havde læst om mange forskellige typer fyr kan det undre mig at ekopower stadig ikke har styr på forbrændingen samt at kunder skal bruge flere dage op til uger på at juster det ind og hvis det er muligt at juster det så det lige frem ikke kan kører er det i mine øjne ikke et gør det selv produkt, ikke noget med plug and play/ run. dette produkt mangler mindst 1 år koncetret test så man finder alle de fejl der kan opstå og for luset dem væk. Ja det koster rigtig mange penge men der er jo nogen som har lært lektien og det betaler kunden for når de køber. Så en Ekopower kommer ikke ind i mit hus før det har bevist det kan kører ordentligt.
Så jeg vælger at renover min brænder En TB-MINI har kørt i 6 år har ikke andet end skiftet flammevagt samt eltænder. og den kan fruen i huset også klare med hjælp over telefonen.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ekoheat

Indlæg af MortenW » 03 dec 2012 22:12

Jeg vil gerne sende en “venlig tanke” til Ekopower’s kvalitet sikring og kontrol, herunder oprigtigheden i CE mærkning smiley121.gif


Besvar