Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring låser

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Posten
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 04 maj 2012 22:19
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 163
Brændsel: Derome 8 mm
Årligt forbrug: 5,5 ton

Styring låser

Indlæg af Posten » 21 jul 2012 10:42

Jeg har nu 3 oplevet at styringen låser, men kun når jeg kører sommerdrift!

Dsv. sort skærm med ur , som ikke reagerer på touch. Uret viser f.eks. 04:57 selv om klokken er 08:00. Gætter på det er tidspunktet for fejlen.
Og der er jord på stikkontakten.
Efter genstart kører det fint. Ekopower kender ikke problemet, men det må være styringen som har en fejl.

Kan se at flere af jer skruer ned for optændingsmængden, hvad giver det? Jeg har ingen problemer i opstart, der er lux efter ca 6-7 min. (140g) Synes dog lux næsten går på nul når den stepper op.

Har lavet en renser til hullet i luxmåleren. Ud med måleren og ind med et stykke ståltråd e. lign. Ingen adskillelse og så er man sikker på den kan se lys.


Posten
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 04 maj 2012 22:19
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 163
Brændsel: Derome 8 mm
Årligt forbrug: 5,5 ton

Styring låser

Indlæg af Posten » 24 sep 2012 19:33

Fik en god snak med Dan fra Ekopower, og han mente problemet med låsning af styringen ,kan løses med en ferritkerne på den hvide 12v ledning fra styringen. Kom dagen efter med posten :-) God service fra Dan, som altid giver sig tid til en snak, hvis man er heldig at træffe ham:-)

Jeg håber mit problem er løst!

Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Styring låser

Indlæg af MartinLau » 24 sep 2012 21:27

Krydser fingrer. Egentlig en underlig fejl.
Min har været frosset en enkelt gang, hvor den stod med alarm udbrændt på skærmen.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

Andreasbox

Styring låser

Indlæg af Andreasbox » 25 sep 2012 20:28

Posten » 24 Sep 2012, 19:33 skrev:Fik en god snak med Dan fra Ekopower, og han mente problemet med låsning af styringen ,kan løses med en ferritkerne på den hvide 12v ledning fra styringen. Kom dagen efter med posten :-) God service fra Dan, som altid giver sig tid til en snak, hvis man er heldig at træffe ham:-)

Jeg håber mit problem er løst!
Jeg har også fået tilsendt en ferritkerne pga. mine mange styrings problemer. Hvor på kablet satte du din ???

Posten
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 04 maj 2012 22:19
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 163
Brændsel: Derome 8 mm
Årligt forbrug: 5,5 ton

Styring låser

Indlæg af Posten » 25 sep 2012 22:37

Jeg har sat den på øverst oppe, lige under styringen, hvor kablet kommer ud. Dan sendte også et billede som viser dette. Man snor ledningen en gang rundt om kernen, så den ligger 2 gange indeni, og lukker den så.


Andreasbox

Styring låser

Indlæg af Andreasbox » 29 okt 2012 10:43

Posten » 25 Sep 2012, 22:37 skrev:Jeg har sat den på øverst oppe, lige under styringen, hvor kablet kommer ud. Dan sendte også et billede som viser dette. Man snor ledningen en gang rundt om kernen, så den ligger 2 gange indeni, og lukker den så.
Så er den monteret - takker


Besvar