Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af mrjyden »

Grevens » 19 Mar 2012, 17:32 skrev:... jeg beklager hvis mit indlæg læses som en ros af Ekoheat ... ... -det har ingenlunde været formålet ...

- Jeg er indehaver af et Olie brænder fyr af mærket Salamander ... - jeg er ikke for, eller imod, hverken scotte/woody og/eller Ekoheat og/eller Biowin/Biolyt ...

- MEN ... jeg forstår godt mig selv og andre der gerne vil vide hvilke "svagheder" såén en ny fætter har ... kører som en Biowin/Biolyt, nu skal det så lige siges at dette fyr overhovde ikke kan samlignes med biowinog jeg vil gerne vide hvordan du kan sameligne dette med biowin.


men i prisområde som Scotte/Woody ...
( træk lidt fra i begge ender så passer det nok meget godt...)

- Der har jo været "spekulationer" omkring den, og især hvorfor enkelt(e) bruger(e) har fravalgt Ekoén ...
... -belært af erfaring er den bedste måde at imødegå "løse rygter" at få "rygterne" frem i lyset, så man i det klare lys kan se på sagen ...

- Jeg kan godt se at der kunne være et punkt 5. Omhandlende den specielle farve ... - der hører en god historie med til farven ... - den vil jeg gerne skåne jer for... -men om en farve er køn er jo en subjektiv vurdering...
( kan faktisk ik´ huske detaljer i den )
- men én ting kan vi da så blive enige om ... det er vist ikke andre pillebrændere i denne farve...


.

Thomas5721
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30 okt 2010 22:30
Mit fyr: Scotte
Areal: 225
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Dagligt forbrug: ca 25 kg.
Årligt forbrug: Vides ikke endnu
Geografisk sted: Brønderslev

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Thomas5721 »

Den lidt underlige farve er da ikke et problem en maler sprøjte fra harald-nyborg ikke kan klare...
Piller er ikke noget man spiser, men noget man brænder..
Thomas5721
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30 okt 2010 22:30
Mit fyr: Scotte
Areal: 225
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Dagligt forbrug: ca 25 kg.
Årligt forbrug: Vides ikke endnu
Geografisk sted: Brønderslev

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Thomas5721 »

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men er der nogen der ved noget om hvornår de er klar med iltstyring og sms alarm til en EKO-bandit?..
Piller er ikke noget man spiser, men noget man brænder..
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af MartinLau »

Dan fortalte at han var ved at teste iltstyringen i øjeblikket. Hvis han godkender den, så inden for et par måneder.
Hvis han har ændringer til den, så senere i 2012.

Fik desværre aldrig spurgt til interfacet... eller kan ikke huske svaret... 1 af de 2 8-D
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Grevens »

Thomas5721 » 22 Mar 2012, 21:04 skrev:Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, ?..
... det var det ikke ... lad os prøve at holde os til "Topic" ... - opret meget gerne nye tråde med de spørgsmål man gerne vil have svar på ...
...

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Grevens »

peos » 19 Mar 2012, 17:11 skrev:Hej René

Den buldren, jeg oplevede på et 1500 i drift i forrige weekend, må også være en børnesygdom. Blev der fortalt noget om det under fremvisningen den 14. marts, og om hvordan den fjernes?
... jeg er så blevet klogere idag ... - tak til bruger lamborg(Scotte) og nasty(Ekoheat) ...

... en Scotte kan lave "samme bulderlyd" ... - der justere man fyret lidt op på luften ... (hvis jeg har forstået det korrekt)

- På Ekoén kan bulder justeres i det pågældende område ved at stille lidt op i % på røggassugeren ...
...
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Rene`larsen »

Grevens » 24 Mar 2012, 14:35 skrev: ... jeg er så blevet klogere idag ... - tak til bruger lamborg(Scotte) og nasty(Ekoheat) ...

... en Scotte kan lave "samme bulderlyd" ... - der justere man fyret lidt op på luften ... (hvis jeg har forstået det korrekt)

- På Ekoén kan bulder justeres i det pågældende område ved at stille lidt op i % på røggassugeren ...

Du har så evigt ret Rene`(Grevens)
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
dannidines

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af dannidines »

der er faktisk en anden, polsk produceret pillefyr i den farve - så nej, bestemt ikke enig :-D

kan dog ikke huske mærket, men har været oppe og vende her på forum hvor der var en del palaver om cvr nr husker jeg..
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af Albert »

dannidines skrev: der er faktisk en anden, polsk produceret pillefyr i den farve - så nej, bestemt ikke enig :-D

kan dog ikke huske mærket, men har været oppe og vende her på forum hvor der var en del palaver om cvr nr husker jeg..
Og jeg har set en Tjekkisk stoker der har samme blå farve som Baxi.

Ærlig talt,så kan man ikke kæde forskellige produkter sammen blot fordi de tilfældigvis har samme farve swoon.gif
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Ekoheat Præ "børnesygdomme" ...

Indlæg af martin_b »

Grevens » 24 Mar 2012, 14:35 skrev: ... jeg er så blevet klogere idag ... - tak til bruger lamborg(Scotte) og nasty(Ekoheat) ...

... en Scotte kan lave "samme bulderlyd" ... - der justere man fyret lidt op på luften ... (hvis jeg har forstået det korrekt)

- På Ekoén kan bulder justeres i det pågældende område ved at stille lidt op i % på røggassugeren ...
Kan man definere forskellige % på røggassugeren, så den af sig selv rammer det korrekte "bulder-fri" område, eller skal man ned og stille på den hver gang man oplever buldren i et givent område?

Martin
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Besvar