Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Danfoss ULX 3600

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle invertere
Forumregler
Angiv venligst inverterens navn og type i overskriften!
levi

Danfoss ULX 3600

Indlæg af levi » 11 maj 2012 13:32

John Skov Jensen » 11 May 2012, 13:09 skrev:hvad var det konkrete problem med dem, og i hvilke situationer opstod/opstår problemerne?
Jeg må indrømme at det ikke var mig personligt der tog sig af fejlene på inverterne, - vi sendte istedet servicefolk/elektrikkere ud for at udbedre fejlene, - og det resulterede i at inverterne blev udskiftet til vores nye invertere istedet.

Der er flere forhandlere i DK der har skippet Danfoss invertere af samme årsag.

Nogen har dem endnu som lokkemiddel,- men de sælger dem helst ikke - de har dem fordi "Danfoss navnet" lokker - det er jo normalt et godt navn.

Om det er blevet bedre inden for det sidste halve år ved jeg ikke, - da vi som sagt ikke vil sælge dem mere.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Danfoss ULX 3600

Indlæg af John Skov Jensen » 11 maj 2012 16:02

Lidt mærkeligt at Danfoss accepterer at have et skrammelprodukt i handlen. Bilka bruger dem, så der må da komme en del i omløb.
Men anyway, sådan en ULX bliver det i hvert fald ikke, jeg gider ikke risikere at stå med et skrammelprodukt og alle vil sige "hvad sagde jeg" første gang der evt opstår problemer.
Så jeg tror jeg vil kikke lidt videre på Fronius og Kostal pico, de har begge en inverter på omkring 3,6kw som modsvarer den ULX 3600.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Danfoss ULX 3600

Indlæg af hudle » 11 maj 2012 20:14

Det jeg hørte omkring dem var at når solen står højt og inverterer rigtig skal yde så fik den sort skærm.

Men ja danfoss har et navn og rigtig mange kunder til solceller kigger på 4 ting
Paneler
Inverter
Beslag
Har pakken de tre ting så er det et fint anlæg uden at gå mere i detaljer. Det er synd for mange bliver snydt. Specielt Bilka kunder. Det er prisen der blænder

Den sidste del er pris. Man ser simpelhen ikke på pris og kvalitet. Det er 30 år det skal holde. Så lad ikke prisen være afgørende. Så hellere købe et mindre anlæg i en god kvalitet hvis det er økonomi der sætter begrænsningen.

John skriv gerne til mig igen så er der helt sikkert god pris på fronius anlægget.
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Danfoss ULX 3600

Indlæg af BWJ » 11 maj 2012 20:58

hudle » 11 May 2012, 20:14 skrev:Det jeg hørte omkring dem var at når solen står højt og inverterer rigtig skal yde så fik den sort skærm.

Men ja danfoss har et navn og rigtig mange kunder til solceller kigger på 4 ting
Paneler
Inverter
Beslag
Har pakken de tre ting så er det et fint anlæg uden at gå mere i detaljer. Det er synd for mange bliver snydt. Specielt Bilka kunder. Det er prisen der blænder

Den sidste del er pris. Man ser simpelhen ikke på pris og kvalitet. Det er 30 år det skal holde. Så lad ikke prisen være afgørende. Så hellere købe et mindre anlæg i en god kvalitet hvis det er økonomi der sætter begrænsningen.

John skriv gerne til mig igen så er der helt sikkert god pris på fronius anlægget.

Siger du dermed at dine "pakker" er highclass og bedre end mange andre, - så vil jeg mene at du sælger varer som du ikke reklamerer med på din side.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Danfoss ULX 3600

Indlæg af hudle » 12 maj 2012 00:15

BWJ: Det er ikke det jeg siger.. jeg siger blot, at det er synd, at folk forventer, at købe et godt produkt når de ofre mange penge, men at man så får noget der ikke virker (Læs: Danfoss inverter ULX)...

JEg har bare erfaret at rigtig mange kun ser på, hvad der er i pakken og ikke på specifikationer... Dvs. de får en inverter, paneler, monteringsbeslag.... og hvad er prisen så.. den der er billigst vinder..

Det er jo synd for det er som med alt mulig andet.. kvalitet er lidt dyrere, og sådan er det nok altid...

Men jeg vil stadig vove den påstand, at mine invertere er noget bedre end det i bilka... så kan man jo synes om det hvad man vil.. Nogen vil hellere køre ford end vw eller kia kontra seat eller andet.. Det er jo smag og behag, men ud fra indlægget her, må man jo erkende, at det nok ikke er de bedste erfaringer man har med de invertere
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)


Besvar