Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gæt lige med her...

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Gæt lige med her...

Indlæg af Jobak » 16 nov 2008 16:58

Troldmand. skrev:Så lige det sidste..........
Du er genial Trold (har jeg vist sagt før).
Hvad siger fruen til at hun ikke kan høre radio i bilen mere ? Det er jo ikke sikkert hun gider høre de Klaus Wunderlich bånd du har i vognen... icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Gæt lige med her...

Indlæg af Troldmand. » 16 nov 2008 17:15

Jobak skrev: Du er genial Trold (har jeg vist sagt før).
Hvad siger fruen til at hun ikke kan høre radio i bilen mere ? Det er jo ikke sikkert hun gider høre de Klaus Wunderlich bånd du har i vognen... icon_cheesygrin.gif
Her er sandelig ikke noget at grine af :roll: Damen i huset her efterlader intet til tilfældigheden. Hun lytter ikke radio når vi er ude og køre, nej nej, hun lytter efter mislyde ved bilen. Jo jeg har rigeligt at lave med at hele tiden at gå og efterspænde så noget ikke rasler :oops:
Hun er blevet forvænnet med årene, når noget er på vej til at gå i stykker bliver det repareret øjeblikkelig. Med årene er det blevet et krav, der skal efterleves :oops: :oops:

T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Gæt lige med her...

Indlæg af T-race » 16 nov 2008 17:30

hmm havde godt nok tiltænkt at bruge den til røggas.. har du nogen ide om hvilken føler der der skal bruges

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Gæt lige med her...

Indlæg af Troldmand. » 16 nov 2008 19:25

T-race skrev:hmm havde godt nok tiltænkt at bruge den til røggas.. har du nogen ide om hvilken føler der der skal bruges
Hvis fra -55 til + 300 grader er ok. er den sikkert her. Findes i alle tænkelige / ønskelige Ohmske værdier - så der skulle være gode muligheder.
Har ikke prøvet den - heller ikke, om det er lige den her du har behov for. Kommer lidt an på hvad styringen forlanger af Ohm'sk værdi.
Jeg selv ville springe lige ud i den...

http://dk.rs-online.com/web/search/sear ... &R=4840149

Mål din røgføler ved 25 grader - find den NTC der ligger nærmes, helst en der passer lige på en prik.
Den jeg har brugt her er to Khom ved siden af, og det giver en næsten usynlig temp forskel. Målt med et godt gammeldags glastermometer med kviksølvsøjle var fejlvisningen kun en enkel grad.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Gæt lige med her...

Indlæg af Ole S. » 16 nov 2008 19:26

Troldmand. skrev: Her er sandelig ikke noget at grine af :roll: Damen i huset her efterlader intet til tilfældigheden. Hun lytter ikke radio når vi er ude og køre, nej nej, hun lytter efter mislyde ved bilen. Jo jeg har rigeligt at lave med at hele tiden at gå og efterspænde så noget ikke rasler :oops:
Hun er blevet forvænnet med årene, når noget er på vej til at gå i stykker bliver det repareret øjeblikkelig. Med årene er det blevet et krav, der skal efterleves
Hej

Dette er der to meget lette løsninger på
1 Køb en bilradio der kan spille noget højere, og på den måde overdøve støj/mislyde fra bilen.
2 Køb et sæt gule høreværn i Harald Skrald (Estimeret pris 19.95) icon_cheesygrin.gif
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


Besvar