Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biomax 10- Ignorere værdier efter software opdatering

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
JonBiomax10
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 mar 2019 07:54

Biomax 10- Ignorere værdier efter software opdatering

Indlæg af JonBiomax10 » 19 mar 2019 08:30

<r>Hej alle. Jeg har et Biomax10 kompakt der har kørt lidt over et år. Det blev sat til mens vi stadig renoverede hus og ingen isolering havde på loftet. Det kørte derudaf uden pauser og problemer indtil vi fik mindre varmebehov og fyret begyndte at drosle ned og gå i pausestop og senere stoppede på minimumsdrift. mit problem var så at hver 4-5 gang det skulle starte op, fik jeg en optændingsfejl. Jeg prøvede alverdens løsninger, kun med det resultat at hyppigheden af mine optændingsfej steg.<br/>
<br/>
Så installerede jeg i starten af februar den nye software og håbede at den nye optændingsmenu kunne afhjælpe mine problemer. Men sagen er at det nu er helt godnat... Den kan slet ikke starte op selv og jeg er temmelig skuffet over resultatet indtil videre.<br/>
<br/>
Nu er mit spørgsmål så om der er gået noget galt i softwareopdateringen?<br/>
<br/>
Jeg kunne se at den havde gemt de gamle rækker i databasen så f.eks. værdien af minimusdrift stadig kom fra den gamle menu selvom knappen og indstillingsmuligheden er fjernet i den nye version af softwaren (Min. Ydelse under Minimumsdrift) Det kunne så klares ved at gendanne til fabriksindstillinger. men på flere områder virker fyret nu autonomt og ignorere de indtastede værdier totalt.<br/>
<br/>
Feks. kan jeg indtaste storrt set hvad jeg vil i optændingsmenuen uden at det ændre følgende:<br/>
<br/>
1. Luft i % (skulle være den maxværdi fyret modulere op til) ændre sig aldrig og svinger i både opvarmning og optænding mellem 20% og 80% og jeg kan se på omdrejnings tallene for blæseren at de forbliver ens om så jeg sætter den til 20%.<br/>
2. Timeout. den forsøger at starte op i 600 sekunder uanset om jeg sætter den op til 900sek.<br/>
3. Den skifter herefter over til "<B><s></s>opstart<e></e></B>" hvor blæserydelsen også er fast på 50% i de 6 minutter denne fase varer og heller ej ændre værdi ved aflæsning af omdrejninger.<br/>
4.Fyret går nu over til "<B><s></s>stepper op<e></e></B>" og det er her jeg får hovedparten af mine optændingsfejl. Det er en langsom proces og til min gru hamrer den bare afsted med sugeren. allerede omkring 35% ydelse er sugeren oppe på 65%. Dvs. at selv om jeg gir den alle de piller den kan trække og stadig få ild i, brænder de lynhurtigt ud i denne fase.<br/>
<br/>
Jeg undre mig over at den stadig går i "<B><s></s>stepper op<e></e></B>" mode, da jeg læser deres beskrivelse af den nye software hvori de skriver (på ubehjælpsomt dansk) at den efter optænding går direkte i "<B><s></s>drift<e></e></B>" mode.<br/>
<br/>
Det vil sige at jeg de to sidste måneder har måttet starte fyret manuelt mindst to gange om dagen... og jeg er træt af det.<br/>
<br/>
Er der nogen derude med samme oplevelser, eller med et godt råd om hvad der kan gøres??<br/>
Jeg kunne faktisk godt tænke mig den gamle software igen hvis nogen af jer ligger inde med den?<br/>
<br/>
Mvh Jon</r>


Besvar