Slagger Bio Max 10

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
AppelonD
Stoker I
Stoker I
5
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 dec 2018 18:32
Mit fyr: Biomax 10 Solo
Brændsel: 8 mm piller
Dagligt forbrug: 32

Slagger Bio Max 10

Indlæg af AppelonD »

Hejsa

Jeg har et Bio Max 10 kompakt pillefyr, som jeg forsøger at få kørt optimalt ind. Egentlig har den kørt rigtig fint i lang tid, dog med et noget høj forbrug af piller, ca 3*16Kg. om dagen.

Jeg har et problem med slagger, og jeg ved ikke rigtig hvad det kommer af.

Igår aftes hvor vi var ude og natte af ved dyrene, opdager jeg den køre på 19% drift, og syntest det er mærkeligt, men vi har en brændeovn i en af vores stuer som vi har brugt en del, det sidste og jeg tænkte det havde noget med den at gøre... Jeg ændret min minimum drift til 20% men kæmpede med at få gang i den efter jeg stoppede den. Det endte med jeg havde brændkammeret ude og måtte køle det ned, for at kunne sætte det tilbage igen.

Fyret kørte dog ikke ret lang tid, og her til morgen ved en 8 tiden, stod den med mangler brændsel, selvom der ca. var 104 kg. piller i siloen.

Jeg forsøgte at tænde den igen et par gange, men det lykkes ikke. Da den var helt kold, valgte jeg at skille den ad for at undersøge hvad der kunne være galt. Jeg fandt så i bunden af mit brændkammer en rund prop af slagger, som jeg er sikker på var skylden til mine problemer.

Mit spørgsmål er så nu, hvorfor kommer der slagger, og hvorfor i den mængde jeg oplever. Se en gang dette billede af proppen.
IMG_20190207_105132.jpg

Grotty
Stoker I
Stoker I
5
Indlæg: 4
Tilmeldt: 09 feb 2019 10:53
Mit fyr: Bio Max 15 compact
Areal: 300
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Dagligt forbrug: 35-40

Re: Slagger Bio Max 10

Indlæg af Grotty »

hvor lang tid siden er det du sidst har haft brænderen ude for det er godt nok en ordenlig klump du har der
min erfaring med slagger er hvilken slags piller man bruger det har svinget en del
jeg har min brænder ude ca hver 14 dag og der sider der ganske lidt på siderne
Besvar