Biomax 16

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
lars ras
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27 okt 2016 14:04

Biomax 16

Indlæg af lars ras »

Hejsa , jeg har et Biomax 16 pillefyr og er ellers glad for det , men er der en der har en go indstilling , jeg fyrer med piller fra Stampemøllen 8 mm , ca. 200 M2 og både gulvvarme og et par enkelte radiatorer. Problemet er at den kun fyrer det op til 50 grader og jeg kan ikke få det højere op :roll: - håber på en venlig sjæl der vil dele ud af sin erfaring :D - det er som om at der dannes en del slagger , så der er sikkert et eller andert der står forkert. - mvh lars

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Biomax 16

Indlæg af J-B »

Hej og velkommen til.
Jeg kender ikke så meget til Biomax, men når du har slagger og temp ikke vil komme op, så kan du prøve at hæve brændsel, da det tyder på at der er for meget luft.
Din aske skal helst være som kaffegrums og siderne i brændkammeret skal også være magen til, det er kun lige over brænderen hvor det er varmest, det må være lidt grålig i det.
lars ras
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27 okt 2016 14:04

Re: Biomax 16

Indlæg af lars ras »

Hejsa og mange tak - ok , så du mener at jeg skal sænke luftmængden , eller hæve brændsel .-)
Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Biomax 16

Indlæg af Nighttrain »

Hej Lars.
Hvis Dine sider på herden er hvide så får den for meget luft.
Og de piller jeg kører med nu er meget lig stampemøllens piller og kører med 17% i luft lige pt.
Og kan du ikke få temperaturen op, så prøv at lukke og åbne for din sjont ventil indtil den er over den temp den normal står på altså ventilen, eller skrue lidt ned for dine radiatorer indtil fyret kommer op på normal arb temperatur og så åbne dem meget langsom igen når den er oppe, åbner man dem for meget på en gang så går fyret helt i knæ igen, og har svært ved at komme op igen.

Mvh Claus.
lars ras
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27 okt 2016 14:04

Re: Biomax 16

Indlæg af lars ras »

Hejsa , mange tak det prøver jeg :-) - jeg har da alt for meget luft på kan jeg se , måske det også kan være derfor at herden er meget fyldt , jeg synes nemli det er lidt svært at indstille sneglemax så det passer :-)

tak og go weekend.

Lars

Besvar