Bio Max 16 Print ??

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Jeg har de sidste 2 gange haft lidt problemer ved op start efter rensning, den plejer at fylde en god mængde piller i og så forvarme til temperaturen er oppe. Det gør den ikke mere, nu starter den op hvor den slap da jeg tog stikket af. Dvs. at den fylder nogle få piller i som om den har kørt hele tiden. Jeg har så selv fyldt flere piller i og nogle sprit blokke og så køre den fint. Jeg kan se på displayet at temperatur for røg og kedel er nede så det ved den godt. Er det printet der er def. eller ??? :|

axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Ingen der har oplevet noget der liner ?? :-(
Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af Nighttrain »

Hej axe.
Dit print fejler ikke noget, har selv prøvet det flere gange det du skriver, du skal bare stille din Røg Start Temp et par eller tre gr op, virker det ikke er det sikkert din tænder der er ved at være træt.
Bio max 16 er kendt for at være svært at få til at selv tænde op jeg har flyttet tænderen helt ud til herden og boret de 3 huller op til ø 5 mm. Og så har jeg tændeluft på 8 og så tænde effekt på 90% tænde tid =899 sek.
axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Super det skal da prøves, tak skal du have. Jeg vender tilbage når det er prøvet.
axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Det hjalp så ikke, men det vil vel også kun virke hvis den smed startbrændsel ind og prøvede at forvarme og det er jo lige netop det den IKKE gør, den starter hvor den slap da jeg tog stikket, den smider 5 - 6 piller ind som ved et normalt indkast under drift. Det er som om den ikke ser at den har været afbrudt, den skriver godt nok " tilbage brænd " i displayet.
Forslag modtages med tak :cry:

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af Nighttrain »

Hej axe.
Det lyder mærkeligt at den starter op, uden at fylde startbrændsel ind først og så forvarmer hvis din kedel temp er faldet og det er den jo når den har været slukket, og du slukker den på D og venter til den går i stå.
Så skulle den starte op på normal vis.

Og det du skriver at den melder tilbage brænd, det kan skylles stikket under brænderen ikke er sat korrekt i eller der er knækket en ledning.

Mvh Claus.
axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Jeg kan godt se at jeg ikke stopper den helt rigtigt, jeg tager bare stikket og ved start efter rens sætter jeg stikket i igen og trykker D så plejer den at smide start brændsel ind og forvarmer. Som det er nu så køre den bare vidder som om ingen ting var sket. dvs. den for varmer heller ikke, men skriver bare hvad div. data er ( lige som om den har kørt hele tiden )KT. RT. % osv. ??
Jonas_631
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20 nov 2012 01:55

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af Jonas_631 »

Hej Axe
Rengøre din røgføler og sæt evt.
RøgStartTemp 5 grader (standart) til 2 grader istedet
jeg har selv ændret min, da min Max havde svært ved at starte op
Min metode pt. er ½ A4 side, en håndfuld piller og en ½ kop sprit, så er fyret i drift 2 min. senere :-)
Mvh.
Jonas
axe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 okt 2012 16:39

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af axe »

Så fik jeg skiftet min røg temperatur sensor som helt sikket var def. efter jeg glemte at pille den ud da jeg renset afgangsrøret, men den viste rigtigt. Jeg prøvet også at stoppe fyret ved at trykke på "D" som nighttrain beskrev. Det er ikke min Røgstarttemp. der er for høj, da jeg gerne justere den ned ved rens fordi KT. ikke er faldet nok under rens. Men den gør stadigt det samme som før. Når jeg starter efter rens så smider den 5 - 6 piller ind og fortsætter hvor den slap da den blev lukket ned. Før smed den start brændsel ind og begynde at forvarme. Hvis det er et varmelegme der er def. ville den så ikke skrive en fejl ??
Det lyder som om vi har samme problem, Jonas. Da jeg starter på samme måde, blot med sprit blokke og ikke sprit. Så vi må lige skrive hvis vi får løst vores problem :wink:
pendec

Re: Bio Max 16 Print ??

Indlæg af pendec »

Hvis BioMax er bare lidt som Bio18, så er det som Nighttrain beskriver, jeg ville dog foreslå at du trækker røgtemp måler ud af skorstensrør og så lader den starte op, når den på skærm er på 20-30grader, så vent de 3-4 mins den er om at tænde træpillerne, og smid røg måler i skorstensrør igen ;)

Sådan kan man komme uden om det her.

Dit problem lyder mere som software gør som bio18 sw gør, nemlig at vente på røg temp falder langt ned(30-40grader) og ikke bevæger sig, før den ser det som ny opstart.

Måske tager jeg bare fejl og det ikke er sådan på biomax, så er det i hvert fald her ;)

Besvar