Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Info på ny Biomax

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 07 jun 2014 12:02

bioservice skrev:Jeg har haft den siden starten af december, og den fungerer super optimalt....

Man kan ikke se ind til bålet, men den er som biomax 16, driftstabil og simpel...

Skærmen er touch, lidt a la mobiltlf, nem at manøvrere rundt i...

Minus, er dog at den sammenbyggede unit, er stor, og ikke kan komme ind ved alle døre.. ellers er jeg meget godt tilfreds med min... selvom jeg måtte skille den i atomer for at få den igennem døren til fyrrum..

hej - jeg ser lige dine fyrdata - det er godt nok noget af en samling varmekilder, du har til de 186m2 :) . Hvordan kan det være at dit træpilleforbrug stadig er over 7ton med hjælp fra solvarme, luft/luft varmepumpe (og jordvarme?) og brændeovn?


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af bioservice » 07 jun 2014 12:15

Jeg fyrer 24-7-365, luft luft pumpen blev egentligt kun brugt første år, og sidste år fik jeg solfangerne på taget, så jeg regner med et reduceret forbrug, men har ikke haft et helt år med solfangerne.... og varmepumperne er ikke kommet i gang endnu... det er stadig under konstruktion..

Mit varme vand, som er opvarmet af fyr / solfangere er koblet på vaskemaskine og opvaskemaskine, så jeg har et lidt højere varmeforbrug, som jeg så til gengæld sparer på strømmen..

Men igen jeg håber og forventer at forbruget er på vej ned, så det skal nok blive rettet når jeg har et reelt forbrugstal at rette mig efter...
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 07 jun 2014 12:38

:great:

Heroppe i Himmerland ser det ud til at vi kan nøjes med solvarme og elpatron i mindst 5 mdr. Varmen er som ved dig konstant cirkulerende året rundt.

Jeg overvejer vejrkompensering, da jeg gætter på der er noget at hente her i et system som mit.

Dinsen
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 392
Tilmeldt: 01 feb 2011 20:12
Mit fyr: BB 14 / Panasonic NE9MKE
Areal: 180m2 + 110l VVB
Brændsel: German pellets / El
Fremviser gerne i postnummer: 6560
Årligt forbrug: 4t i 12/13
Geografisk sted: Sønderjylland (6560)

Info på ny Biomax

Indlæg af Dinsen » 07 jun 2014 13:15

bioservice skrev:Jeg har haft den siden starten af december, og den fungerer super optimalt....

Man kan ikke se ind til bålet, men den er som biomax 16, driftstabil og simpel...

Skærmen er touch, lidt a la mobiltlf, nem at manøvrere rundt i...

Minus, er dog at den sammenbyggede unit, er stor, og ikke kan komme ind ved alle døre.. ellers er jeg meget godt tilfreds med min... selvom jeg måtte skille den i atomer for at få den igennem døren til fyrrum..
Kan du ikke fortælle lidt om styringen Martin? Er den ny eller kører de videre med bio18/bb14/biomax konceptet?
Så kører Stokerbot S3S! Tjek min fyrdata Her!
Nu med 5,8 Kwp solceller på taget. Se min produktion Her!

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af bioservice » 07 jun 2014 15:57

Det er touch... mindre end scotte og ekoheat... ca 10*10 cm.. vandretliggende... minder meget om en tlf.

skærmen er farve, og der er temp, lux og driftsydelse .. det mest basale..

så kan man gå ind i menu, og montørmenu, ligesom man kender det...

det er sparsomt med muligheder, for den der gerne vil pille i alt, men det mest basale er tilgængeligt..

der er røgsuger, automatisk røgrørsrens og automatisk bundpladerens... 9 røgkanaler med fasthængende turbolatore, og bevægelige spiraler... faktisk noget bedre end biomax 16... men jeg måtte pille mine turbolatore ud, da afgangstemp på skorsten blev så lav at det blev en vandemaskine i stedet.... .. har alle røgrør ude, og har i øjeblikket 90 grader i røgrør... så tabet er ikke så stort..

Ellers er bundrensepladen lavet på en god måde med excentriker i stedet for gevind, som der er på ekoheat....

I bund og grund et godt og billigt fyr, der selvfølgelig er billig i konstruktionen, der kunne udvikles mere på styringen, og det visuelle er ikke at sammenligne med ekoheat, eller scotte.... men driftsikkert og man får faktisk meget for pengene... det kan anbefales til de der ikke har udviklet fyring til en livsstil.. ;-)
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 07 jun 2014 19:46

:great:

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Info på ny Biomax

Indlæg af bioservice » 09 jun 2014 18:26

SÅ har jeg lige snuppet et par billeder af styringen, men kan ikke se hvordan jeg kan poste dem herinde, så de røg på FB i stedet, i kan se dem derinde hvis det har interesse....
Jeg er ikke gået ind i alle menuerne det giver sig selv for de fleste, men skulle der være ønske om yderligere billeder, så sig til.
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

pendec

Info på ny Biomax

Indlæg af pendec » 09 jun 2014 18:36

bioservice skrev:SÅ har jeg lige snuppet et par billeder af styringen, men kan ikke se hvordan jeg kan poste dem herinde, så de røg på FB i stedet, i kan se dem derinde hvis det har interesse....
Jeg er ikke gået ind i alle menuerne det giver sig selv for de fleste, men skulle der være ønske om yderligere billeder, så sig til.
facebook? va er det? billeder?

der findes et personligt billed galleri, som er under din bruger profil, den kan bruges som alternativ, eller så findes der en masse på internettet, som http://billedeupload.dk/

nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 10 jun 2014 11:18

Hej Nh Bioservice - hvis de billeder du har taget er den rette størrelse så er det ret let at uploade.

Når man laver en svar-besked så er der under skriveboksen (lige under gem, vis prøve, udfør) to aflange boxe hvor der står handling og upload af vedhæftede filer.

Tryk på upload af vedhæftede filer, hvor du derefter vil blive bedt om at skulle vælge en fil fra din mobil eller pc. Resten giver sig selv, så længe du bare følger anvisningerne. Husk ved placering af inline, kommer billedet op i selve skriveboxen, husk derfor at kursoren (der hvor skriften starter hvis du trykker på en tast) er placeret der hvor du vil have billedet.

her er et off topic eksempel på hvordan det kan se ud icon_cheesygrin.gif
Så skal der skides.jpg

nemocharley

Info på ny Biomax

Indlæg af nemocharley » 19 aug 2014 20:50

Har lige planket denne inde fra VVS ekspertens egen hjemmeside - http://www.vvs-eksperten.dk/upload/6-ma ... o-comp.pdf


Besvar