Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan undgår jeg pausefyring nu her

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
grisling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 okt 2013 16:41
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180
Brændsel: Lava pellets

Hvordan undgår jeg pausefyring nu her

Indlæg af grisling » 12 mar 2014 18:31

Hej

Jeg har nu haft mit biomax 16 pillefyr i et halvt år og det har kørt rigtig fint, men nu har jeg fået det problem at fyret går i pausefyring, jeg har ikke sat pausefyring til men går ud fra at det er fordi den smider for mange piller ind og så kommer temperaturen så højt op at den går i pausefyring, men jeg har prøvet at skrue ned så den ikke smider så mange piller ind men så går det galt om natten hvor temperaturen bliver for lav i kedlen og er den blevet for lav har den problemer med at få temperaturen op igen og ligger så og kører på 100% hele tiden.
Grunden til at jeg er imod det pausefyring er at når den går igang efter pausefyringen så ryger det helt vildt op af skorstenen.
Hvad kan jeg gøre?

Mvh. Brian


Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Hvordan undgår jeg pausefyring nu her

Indlæg af Kjeld P » 13 mar 2014 21:45

Kan det være pause-brændsel der er sat for højt? Og så synes jeg der et problem med styringen i den forbindelse...efter et pausestop...drøner den op på 100% uanset om setpunkt er opnået. Så skruer den alt for langsom ned så den går lige direkte i pause igen...lige det og en manglende mulighed for at låse max ydelses% til f.eks 60% gør at jeg kun bruger den når der er koldt. Ellers er der jo mulighed for sommerdrift med ur....det kan også være en løsning....der bruges jo ikke ret meget varme lige nu.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

grisling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 okt 2013 16:41
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180
Brændsel: Lava pellets

Hvordan undgår jeg pausefyring nu her

Indlæg af grisling » 14 mar 2014 08:53

Hej igen

Jeg kan se at jeg præcis har det samme problem at efter pause fyringen drøner den op på 100% igen og og går så i pause fyring igen når den er nået op i temperatur :-(
Men kan da godt være man skulle kigge hvad pause brændsel står på, mener nu bare ikke jeg har ændret på den men det kan da godt være man skal ændre på den når det bliver varmere udenfor?

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Hvordan undgår jeg pausefyring nu her

Indlæg af Kjeld P » 14 mar 2014 12:34

jeg troede egentlig kun det var mig der havde den erfaring baseret på at mit hus ikke bruger ret meget varme. jeg vil til at undersøge om der ikké er kommet en opdatering til den.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.


Besvar