nyt fyr hjælp

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
kinkmeister
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 9
Tilmeldt: 01 mar 2014 14:14

nyt fyr hjælp

Indlæg af kinkmeister »

Det er en alpha 2 pumpe og den står på 1 .... Ja jeg har shunt på men hvad skal termostaten stå på går fra 2 til 7????

rs2000
Stoker III
Stoker III
10
Indlæg: 92
Tilmeldt: 05 jun 2013 14:44

nyt fyr hjælp

Indlæg af rs2000 »

prøv at stille den på auto, og giv den lidt tid til at vænne sig til anlægget.
prøv at stille termostaten på 5, hvis du kører med 65 frem burde din retur ligge omkring 50, den kan også svinge lidt afhængig af forbruget her og nu, mem sigt efter 50 i gennemsnit.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

nyt fyr hjælp

Indlæg af HR LUCCA »

kinkmeister skrev:For mig at se er det som om den har svært ved at holde kedeltemp oppe uden at den køre 100% hele tiden.... Men du skrev at flammen skulle være halv høj når den køre 100% du mener at flammen skal gå lidt op i en spids ik ?... For det synes jeg ikke den gør
Når du skal indstille flammen på et pillefyr skal du stille luft eller pillemængde så der er lige før der kommer sorte spidser på flammen , men der må ikke komme det , en anden måde du kan se om det køre rigtigt er og kikke på kedelsiderne når det har kørt et stykke tid , så skal de være kaffegrums agtig , hvis de er sorte får det for mange piller eller for lidt luft , hvis de en hvide for meget luft eller for lidt piller :great: kedelsiden kan måske godt blive lidt hvid der flammen kan ramme kedelsiden .
kinkmeister
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 9
Tilmeldt: 01 mar 2014 14:14

nyt fyr hjælp

Indlæg af kinkmeister »

Hey så er jeg her igen fadt ud af at jeg havde en masse luft i systemet så har luftet ud og luftet ud igen og igen har prøvet nogle andre indstillinger nu (skriver dem lige senere så kan i vurdere ) men har lige været ude og fylde på og fik regnet ud til at jeg har brugt ca.18,2kg i døgnet over en uge.... Men som sagt så skriver jeg lige mine indstillinger senere
kinkmeister
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 9
Tilmeldt: 01 mar 2014 14:14

nyt fyr hjælp

Indlæg af kinkmeister »

her er de indstillinger jeg køre med nu
kombi nej
pausestop nej
pausestart 10c
pausestop 5c
kedeltemp 65c
brændsel 1,60
røgtempmin 50c
røgtempmax 200c
startbrændsel 25
pausebrændsel 5s
pauseluft 5%
pausetidmax 60m
renblæstid 15s
renblæsint 45m
sommerdrift nej

brændselmin 5%
sneglemax 12%
luftmin 7%
luftmax 40%
luftreducer 0%
tændvarmtid 15m
tændvarmeff 82%
tændluft 3%
regrampetid 20s
stopblæsetid 6
røgtempstart 5c

har kørt med de indstillinger i en uge nu og har brugt ca. 18,2kg i døgnet ...... er det helt skidt eller?????

Besvar