Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
nemocharley

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af nemocharley » 17 feb 2014 14:43

forresten de 15800 er det inkl et såkaldt energitilskud?

tror jeg har set scotten til ca 19k med energitilskud - men hvordan den pris er når den nye rtb kedel kommer på markedet - jeg ved heller ikke hvor længe scotten vil være på markedet efter 1/4 2014.


pendec

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af pendec » 17 feb 2014 14:48

nemocharley skrev:forresten de 15800 er det inkl et såkaldt energitilskud?

tror jeg har set scotten til ca 19k med energitilskud - men hvordan den pris er når den nye rtb kedel kommer på markedet - jeg ved heller ikke hvor længe scotten vil være på markedet efter 1/4 2014.
prisen er normal tilbudspris, for det er prisen i indkøbskurv på website :) , så kan der måske vindes endnu 5000KR i nedslag på den, med tilskud, så må trådstarter blive RIGTIG glad.
edit: VVS-eksperten reklamerer på forsiden med kun 1500 ekstra i tilskuds rabat, hvis man søger om det, så ikke sååå kewl.

1 april 2014, kommer scotte på veteran museum? spændende.

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af energi-kriger » 17 feb 2014 15:34

Hmm...! gl. oliekedel med pillebrænder kontra nyt kl. 5 anlæg. TO skal sørme da have fat i Ugelvig, han plejer da at være brav til at regne salgsværdien af energibesparelser ud på ingen tid (har jeg læst i mange tråde). :wink:

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af kovas » 17 feb 2014 15:42

pendec skrev: det lyder som nogle dyre sommer forhold du lever under :twisted: og vi andre snakker om 1 til 3 kg om dagen. 900kg vs 90kg er godt nok en sjat.

når ordet spare bliver brugt, så må du mene penge, og ikke grønne EL Kw, og der er det jo at EL patronen for nogen er komfort OG billigere og man spare lidt oveni hatten også.
Hej Pendec.
Enten forstår jeg ikke din form for humor, eller også snakker vi helt forbi hinanden. Men fred være med det. Det er ganske enkelt ikke besværet værd.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af pendec » 17 feb 2014 17:35

kovas skrev: Hej Pendec.
Enten forstår jeg ikke din form for humor, eller også snakker vi helt forbi hinanden. Men fred være med det. Det er ganske enkelt ikke besværet værd.
Jeg repeterer gerne dit eget svar på komfort ved brug af VVB+EL patron versus pillefyr om sommeren, så kan vi se om du griner af dig selv, vi andre syntes sikkert stadig din komfort om sommeren er dyr. Gætter på du bare lavede en indskudt bemærkning om komfort generelt men i dette sammenhæng sjovt.
kovas skrev: Som Paw tænker komfort gør jeg også, fylde piller på en gang /mdr rense en gang når der er afbrændt 900kg tømme aske efter 500kg. Med de el priser vi har i dag synes jeg ikke det er meget arbejde for at spare den el. En anden komfort er, at hvis jeg skal ha det rart i mit hus så kan jeg ikke klare mig uden opvarmning i 6 mdr så for mit vedkomne ville det maximalt være 4mdr jeg kunne slukke. Men det der bringer mig til tasterne er at når trådstarter spørger til om "det er et godt tilbud" så nævner du forhold, der som som jeg ser det, gælder alle fyr og ikke det biomax som der spørges om.
Det med bilforhandleren forstår jeg vist ikke.


xkfc

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af xkfc » 17 feb 2014 19:17

pendec skrev: Jeg repeterer gerne dit eget svar på komfort ved brug af VVB+EL patron versus pillefyr om sommeren, så kan vi se om du griner af dig selv, vi andre syntes sikkert stadig din komfort om sommeren er dyr. Gætter på du bare lavede en indskudt bemærkning om komfort generelt men i dette sammenhæng sjovt.
Ahhhha...pendec du læser indlægget som om der bruges 900kg til opvarmning af vandet, men jeg må sige at sådan så jeg det slet ikke, vi er slet ikke inde på det pilleforbrug som du er eksilerer i.

Faktisk læser jeg efter hånden blot dine indlæg som Scotte hadsk, og meget langt fra en konstruktiv debat. Det vigtigste er at du er glad for dit fyr, og at fremtidige pillebrugere bliver glade for deres valg. For at træffe et valg kan man tage hovedet under armen og så bare bruse frem, eller man kan gå lidt mere videnskabelig frem, og så læse indlæg fra fornuftige debattører, og så danne sin egen mening derfra.

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af paw » 17 feb 2014 19:26

Tænk på, tiden er jo også kvalitets tid du bruger på noget du kunne være foruden. Fortæl ikke du mener det er kvalitets tid du spenderer i fyrrummet udover øl og andet sjovt der måske foregår der ;)

Jeg har nu brugt mere tid i den her tråd end jeg bruger en hel sommer ude hos woodyen :shock:
Kvalitid :roll: Hvis man ikke vil bruge 2 min om dagen på sit fyr, så bruger man da vist for meget tid inde på pcen :oops: og burde vel købe et oliefyr eller andet, så man KUN havde kvalitetstid, og ikke bruge tiden på pjat.

pendec

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af pendec » 17 feb 2014 20:32

xkfc skrev:Faktisk læser jeg efter hånden blot dine indlæg som Scotte hadsk, og meget langt fra en konstruktiv debat.
Hvor kom scotte ind i billed udover det du betegner som hadsk, og jeg betegner som joke. du må lære dansk humor, den ligner engelsk og er lidt sort afhæging af landsdelene.

Hvis jeg hader et scotte pillefyr, så kan du være sikker på jeg skriver det, med ord så du ikke tror der er noget sjov ved den sætning, og det ser jeg ikke i en kommentar som hentyder andre siger den skal på museum. Sorry!

Jeg vil altså ikke høre på fjendehadsk anklager, bare pga. en joke eller va du nu kalder den påstand.
paw skrev:Jeg har nu brugt mere tid i den her tråd end jeg bruger en hel sommer ude hos woodyen :shock:
godt at høre du ikke keder dig. forklar din kvalitetstid og hvordan du oplaver det, så kan jeg følge dig, for lige nu bruger du ikke selv meget kvalitetstid på den her tråd andet end værdiløs kommentering på at undgå din fejlede kommentar, du ikke vedkendes mere. Sjovt!

nemocharley

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af nemocharley » 17 feb 2014 21:20

jeg ved ikke helt hvad i skændes for, men jeg vil da lige sige at jeg ikke skrev at scotten skulle på museum - det gjorde pendec.

Jeg skrev: tror jeg har set scotten til ca 19k med energitilskud - men hvordan den pris er når den nye rtb kedel kommer på markedet - jeg ved heller ikke hvor længe scotten vil være på markedet efter 1/4 2014. - citat slut -

jeg nævnte det med den nye rtb kedel fordi trådstarter, så vidt jeg fornemmer, gerne vil holde det i under 20k prislejet. Scotten kan jo godt gå hen og blive en sjat billigere op til og måske også lige efter 1/4 medmindre self. NBE tager den helt ud af sortimentet.

narkona
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28 jan 2014 11:15

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af narkona » 18 feb 2014 10:11

Tak for de mange kommentarer. Jeg bliver klogere indlæg for indlæg.
Basalt ønsker jeg et pillefyr så driftsikkert som min Toyota Yaris. Aldrig bøvl og starter hver dag.

Ønsker pillefyr som kræver minimal rengøring og hvor jeg blot skal hælde piller på.
Om jeg skal give 18k eller 25k gør nok ikke den store forskel.. Ønsker bare den "rigtige vare" til en god pris.


Besvar