Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
nemocharley

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af nemocharley » 18 feb 2014 10:20

den bedste stabilitet og med minimal rengøring koster mere - meget mere. Her tænker jeg på de dyre pillefyr fra Østrig og Tyskland primært.

Men - rigtig mange synes at, de (biomax, scotte) er gode nok, stabile nok, lette nok - der står en del scotter og biomaxer rundt omkring, og de fleste er tilfredse med dem. Om de er det for dig finder du bedst ud af ved at sparke fyr ved private.

MGM, Atmos, Vølunds pellux 100 fortjener et kig, hvis du er villig til at være på 25-30k.


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af Lau » 18 feb 2014 10:24

narkona skrev:Tak for de mange kommentarer. Jeg bliver klogere indlæg for indlæg.
Basalt ønsker jeg et pillefyr så driftsikkert som min Toyota Yaris. Aldrig bøvl og starter hver dag.

Ønsker pillefyr som kræver minimal rengøring og hvor jeg blot skal hælde piller på.
Om jeg skal give 18k eller 25k gør nok ikke den store forskel.. Ønsker bare den "rigtige vare" til en god pris.

Så skal du lige fortælle os hvor stort dit hus er, hvor gammelt og hvordan det er isoleret. Men det aller vigtigste er hvor meget energi du har brugt til opvarmining, indtil nu. (Hvor meget brænde, naturgas eller olie).

Selv har jeg et fyr der hedder MGM junior, det tør jeg godt anbefale. Det koster lidt mere end de 25.000, men det du altid skal være opmærksom på er at de fleste fyr kræver man får en såkaldt shunt installeret, den spares på et MGM.

Derudover er der i de fleste tilfælde behov for lidt rørføring, samt tilslutning til eksisterende (eller en ny) skorsten.

Hvis du skriver hvor landet du kommer fra, kan du ganske sikkert også komme ud og sparke lidt fyr, hos en der allerede har noget installeret.

Hvis du ser til højre, i mit profil felt, kan du se jeg kommer fra vejen området og lidt info om min installation.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af Lau » 18 feb 2014 10:36

Hov, så lige dit tidligere indlæg, med masser af billeder af din nuværende installation.
viewtopic.php?p=237110#p237110

Du tror ikke du bare skal have en ny kedel på din nuværende brænder? Din brænder kan godt blive justeret til noget rimeligt fornuftigt - men din nuværende kedel, har garanteret en meget dårlig virkningsgrad..

Kender du din nuværende røgtemperatur?

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af paw » 18 feb 2014 10:49

Lau skrev:Hov, så lige dit tidligere indlæg, med masser af billeder af din nuværende installation.
viewtopic.php?p=237110#p237110

Du tror ikke du bare skal have en ny kedel på din nuværende brænder? Din brænder kan godt blive justeret til noget rimeligt fornuftigt - men din nuværende kedel, har garanteret en meget dårlig virkningsgrad..

Kender du din nuværende røgtemperatur?
Sådan, Lau, godt fundet :great:
Ja den gamle kedel skal da bare skrottes, og så ind med en Blackstar, så kører det :great:
Her er priser på Blackstar kedler
http://www.hedestoker.dk/pillefyr-scott ... edler.html

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

biomax 16 til 15.800 kr.... er tilbud noget værd?

Indlæg af 2009bokke » 18 feb 2014 20:48

ja meget typisk en masse der ikke aner en skid om biomax kan fortælle dig du skal vælge en masse andet, og ja man kan altid få noget der er bedre... hvis man har penge nok...

jeg sel har nu haft biomax 16 i 2 år og 1 gang er fyret gået ud, det kører bare og sneglen tygger sig igennem alt... så hvis du kigger efter noget der bare triller derud af uden så meget gejl så er biomax et rigtig godt valg...

men hvis jeg selv skulle vælge nu ville jeg vælge et eko 1500 tror jeg de hedder alene af den grund de er nemmer at rense og måske har en lidt højer nytte værdi af det brændsel man nu putter i den...

Men for at vende tilbage til tråden så kan du roligt købe biomax 16 og i vvs-eksperten.... og er helt sikker på du bliver rigtig glad for dit valg, til en billig penge


Besvar